A JóAutók.hu adatai alapján a nagycsaládosok autóvásárlási támogatásának bevezetése óta csupán az esztendő hetedik hónapjában 65 százalékkal bővült a hétüléses gépkocsik iránti érdeklődés. Ugyanakkor a kategória használt modelljeit is 18 százalékkal többen tekintették meg a vizsgált időszakban. A honlap szerint ennek oka egyrészt az lehet, hogy a támogatásban érintettek összehasonlító információkat gyűjtenek, másrészt a használt hétülésesek iránt érdeklődők aktivitását is erősíthette a júliusi változás.
Ritkán tapasztalható változást is hozott a családi autókedvezmény bevezetése: öt százalékkal csökkent a legkeresettebb 25 használt hétüléses négykerekű átlagos fogyasztói ára. Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója szerint a piac gyorsan reagált a támogatás bevezetésére, és az adatok azt mutatják, hogy az új autók beszerzésével egy időben megjelennek a piacon a használtak, leszorítva ezzel a kategória átlagárát.
Halász Bertalan szerint miközben a támogatás bevezetése előtti, tájékozódó időszakban felső árkategóriás autó is volt a legnépszerűbbek között, a tényleges vásárlási döntés meghozatalakor már az olcsó és a középkategóriás modellek a legkeresettebbek. Nem véletlen, hogy a JóAutók.hu állami támogatással vásárolható családi autók toplistájának élén az egyik legkedvezőbb árú modell, a Citroën Berlingo szerepel. A második helyezett a Ford S-Max, a harmadik pedig a Peugeot 5008.
A legolcsóbb modell, a Dacia Lodgy lekerült a toplistáról, ami azzal is magyarázható, hogy nem vehető fel rá a támogatás teljes összege.