Vizsgálják a Malév GH-t

A Malév GH anyacége, a Malév nemzeti légitársaság 2012-ben egy hasonló piaci versenytárs – a Wizz Air – által indított bizottsági vizsgálat következtében lehetetlenült el.

2019. 10. 30. 7:34
null
A cég jelenleg a Wizz Air partnereként működik Fotó: MTI/Kovács Tamás
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vizsgálatot indít az Európai Bizottság (EB) annak megállapítására, hogy megfelelnek-e a közösségi szabályoknak a Malév Ground Handling (Malév GH) részére a különböző magyar állami tulajdonú társaságok által körülbelül 21 millió euró értékben nyújtott támogatások.

A jelenleg a magyar állami vagyon kezeléséért felelős MNV Zrt. tulajdonában lévő földi kiszolgáló a Malév ­2012-es csődje óta pénzügyi nehéz­ségekkel küzd, és több cég, az MNV mellett a Tiszavíz és a Magyar Fejlesztési Bank is számos intézkedéssel támogatta azóta a működését.

Két évvel ezelőtt a rivális Budport földi kiszolgáló – egyben a Malév GH egykori alvállalkozója – panaszt nyújtott be, rámutatva, hogy az állami tőkeinjekciók, adósságelengedések és kölcsönök nem összeegyeztethetők az euró­pai uniós előírásokkal.

A cég jelenleg a Wizz Air partnereként működik
Fotó: MTI/Kovács Tamás

Az EB most arról számolt be, hogy előzetes álláspontja szerint ezek az intézkedések állami támogatásnak minősülnek, így fennáll a versenyszabályok megsértésének veszélye, valamint hogy a vállalkozás tisztességtelen előnyhöz jutott.

Az uniós előírások bizonyos feltételekkel engedélyezik az állami beavatkozást nehéz pénzügyi helyzetben lévő vállalatoknál, ám ezek a bizottság szerint nem teljesültek ebben az esetben.

A Malév GH anyacége, a Malév nemzeti légitársaság 2012-ben egy hasonló piaci versenytárs – a Wizz Air – által indított bizottsági vizsgálat következtében lehetetlenült el.

Abban az évben az EB jogellenesnek minősítette a 2007 és 2010 közötti állami segítségnyújtást, majd mintegy százmilliárd forint visszatérítésére kötelezte a Malévet, és megtiltotta a magyar államnak a további támogatást. A fizetésképtelenség szélére sodródott nemzeti légitársaság 2012. február 3-án reggel 6 órától nem küldött több járatot.

A Malév GH jelenleg a Wizz Air diszkont-légitársaság földi kiszolgálója, és az utóbbi hónapokban számos panasz érkezett az utasoktól a működésére. Emiatt a légitársaság magyarázkodásra kényszerült, illetve közösen áttekintették az utasfelvételre vonatkozó szabályokat.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.