A Tesla bemutatta legújabb fejlesztését, a Cybertruck névre keresztelt terepjárót, amely egyúttal platós kisteherautóként is használható. Ezzel a cég betör a pickupok piacára, ráadásul nem egy kevesek által megfizethető luxustermékkel, hanem egy viszonylag jó árú és egy töltéssel hosszú utat megtenni képes járművel. Így a sportosabb autók és a középkategóriás személyautók után most a pickup piacán is reálissá válik az elektromos meghajtás, márpedig ez az autófajta Amerikában igen népszerű.
A jármű kinézete kissé szokatlan: oldalról egy hatalmas háromszög forma, mint egy modernebb páncélos jármű vagy mint a Lopakodónak nevezett, a radar elől elbújni képes repülő autóváltozata. Elsőre el sem lehet képzelni, hol a plató, sőt még csomagtartót is nehéz feltételezni, de amikor felnyílik a háromszög hátsó szára, előkerül a méretes raktér.

Fotó: Tesla
A típus indulóára 39 900 dollár (körülbelül 12 millió forint), akárcsak a népszerű Model 3 esetében. Az alaptípust egy motor hajtja és hátsókerék-meghajtású, egy töltéssel 250 mérföldet, azaz nagyjából 400 kilométert tesz meg. A következő változat ára 49 900 dollár (15 millió forint), két motorja van, négykerék-meghajtásos és 300 mérföldet, nagyjából 500 kilométert tud megtenni. A harmadik, 69 900 dolláros (21 millió forint) árú típus már hárommotoros, és elképesztő távot, 500 mérföldet, mintegy 800 kilométert tud egy töltéssel haladni: ez már belső égésű motorral szerelt járműnél is ritkaság.
A Tesla honlapján máris várják a vevőket, a gyártás azonban a két olcsóbb autó esetében csak 2021-ben, a drágább változatnál pedig 2022-ben kezdődik. Mindegyik típus tartalmazza a Tesláknál szokásos alap önvezető funkciókat, 7000 dollárért azonban meg lehet rendelni egy olyan önvezető változatot, amelyet még csak a jövőben fejlesztenek ki.
A járművek gyorsulása félelmetes: nulláról száz kilométerre az egymotoros változatnál 6,5 másodperc, a kétmotorosnál 4,5, a hárommotorosnál 2,9 másodperc. Utóbbi már egy űrhajósnak is megterhelő, de az átlagembernek még a másik kettő is. A versenyzőszelleműek viszont örülni fognak mindegyiknek, nem kizárt, hogy sokan épp emiatt váltanak belső égésűről elektromosra, és ezzel komoly versennyel nézhet szembe a Ford és a General Motors.