Magyar Levente hangsúlyozta, hogy az autóipar, amely hazánkban több tízezer embernek ad munkát, a magyar gazdaság egyik húzóágazata, ezen belül pedig a Szentgotthárdon működő Opel gyár „zászlóvivőnek” számít.
Hozzátette: az új PSA fejlesztésű háromhengeres benzines turbó motorok gyártását egy 38 millió eurós – több mint 12 milliárd forintos – beruházásnak köszönhetően kezdték meg csütörtökön, ami azt is jelzi, hogy a francia tulajdonos hosszú távon számít a szentgotthárdi gyár dolgozóinak munkájára.
Az államtitkár kijelentette: „szerény mértékben” a magyar kormány is hozzájárult a beruházáshoz és a jövőben is támogatni kívánja a tulajdonos minden törekvését, amely további fejlesztésekre irányul.
Magyar Levente szólt arról is, hogy a magyar gazdaság az elmúlt években az európai uniós átlag 3,5-szeresével tudott növekedni. Hozzátette, mindent megtesznek azért, hogy a növekedés – ha nem is az eddigi ütemben – továbbra is az unió gazdasági növekedésének átlaga fölött legyen.
Yann Vincent, a PSA Group alelnöke köszöntőjében kiemelte: az új PureTech háromhengeres turbó motorok sorozatgyártásának megkezdése fontos lépés a PSA cégcsoport életében, sokat várnak Szentgotthárdon készülő motoroktól, amelyeknek kategóriájukban piacvezető szerepet szánnak.
A fejlesztéseknek azonban napjainkban a technológiai fejlődés és a hatékonyság növelése mellett a költségek csökkentését is szolgálniuk kell – mondta, majd hozzátette, hogy 700 euróval kívánják csökkenteni minden egyes PSA által gyártott jármű előállítási költségét.
Elmondta, hogy 2019-től költségcsökkentés miatt nem hoznak be kínai gyártású motorokat, bíznak az Opel-gyárakban végrehajtott fejlesztések sikerességében.
Kiemelte, hogy Szentgotthárdon komoly tapasztalatokkal rendelkeznek a motorgyártás területén, az évi 350 ezer darabos gyártási kapacitás pedig azt jelenti, hogy terveik szerint a Rába-parti városban készült motorokat számos, a PSA által gyártott Opel, Peugeot és Citroen modellbe építik majd be.
Grzegorz Buchal, a szentgotthárdi gyár igazgatója felidézte, mérnökeik és szakembereik úgy dolgoztak az új motorok gyártásának előkészítésén, majd kezdték meg a próbaüzemet és tették lehetővé a sorozatgyártás megindítását, hogy közben folyamatos volt a gyártás a többi üzemrészben.