Rekordszámú adásvétel a használt autók piacán

Magyar Nemzet
2020. 01. 22. 17:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tavalyi év során eddig soha nem látott mennyiségű használt autó cserélt gazdát hazánkban, már a 800 ezres határt is átlépte a piac a tavalyi év során. Január és december között összesen 810 920 gépkocsit írtak át Magyarországon az illetékes hatóságok, 6,1 százalékkal, összesen 46 382 autóval túlszárnyalva a 2018-as esztendőt. Ezzel szemben az autóimport folytatta negatív tendenciáját: a külföldről behozott kocsik száma 1,5 százalékos csökkenéssel 156 475-re esett. Így 2012 óta először fordult elő olyan az import esetében, hogy egész éves összesítésben rosszabbul teljesített a terület egy korábbi esztendővel való összehasonlításban. A népszerűségi lista élén az Opel, a Volkswagen és a Suzuki végzett – derül ki a Datahouse1 adataiból.

A hazai átírásoknál 53,77 százalékos piaci részesedéssel az alsó középkategóriás (241 342 autó) és a kis méretű autók (194 694) domináltak, az importnál viszont nem volt ennyire egyértelmű a helyzet, de az élen itt is az alsó középkategória zárta az évet (42 269 autó), a felső középkategóriás (26 713) és az egyterű járművek (25 352) előtt. Határon belül a legkeresettebbnek ezúttal is az Opel (103 953) bizonyult éves összesítésben a Volkswagen (80 740) és a Suzuki (78 848) előtt, az importnál azonban 2019-ben az Opelt (16 040) és a Fordot (14 511) megelőzve a VW (18 444) lépett a képzeletbeli trón legfelső fokára. A típusok rangsorában 2019-ben a hazai átírásokban és az importban is az Opel Astra végzett az első helyen, előbbiek esetében a Suzuki Swiftet és a Ford Focust, utóbbiaknál a Focust és a Volkswagen Golfot megelőzve. A legtöbben Budapesten és Pest megyében, a legkevesebben Nógrád megyében vásároltak hazai vagy külföldről származó négykerekűt.

– Óriási a kereslet a használt gépkocsik iránt az országban, azonban sajnálatos módon hetvenöt százalékban még mindig a tíz évnél idősebb járművek forognak a piacon. Ráadásul a külföldről érkező autók hatvan százaléka is ebben a korsávban mozog, így várhatóan nem mozdul pozitív irányba a hazai járműállomány tizennégy és fél év feletti átlagéletkora – kommentálta az adatokat a Das WeltAuto márkaigazgatója. Frank György szerint megoldást jelenthetne, ha a vásárlók bátrabban nyitnának a piacon elérhető kedvezményes finanszírozási formák felé, ugyanis jelenleg még mindig a készpénzes vásárlás dominál, ami szűkösebb mozgásteret biztosít a vevőknek. Hosszú távon viszont egy korosabb autó több költséget jelent a vásárlóknak, így ezzel is érdemes kalkulálni, amikor használt autó vásárlásáról döntünk.

– Idén várhatóan tovább nő a használt autók piaca, év végén újabb rekordot könyvelhet el a terület; ezzel ellentétben az import gyengülhet, így kevesebb ismeretlen előéletű, esetenként kritikus állapotú gépkocsi áramolhat be az országba – fűzte hozzá a márkaigazgató.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.