Nemcsak a vágóhidak és a feldolgozóüzemek, a vásárlók is a saját pénztárcájukon érzik a sertéspiacon végigsöprő áremelkedés hatását. Nem csoda, ha az egekbe szökött árakat látván a vásárlók úgy döntenek, hogy a megszokottnál kevesebb sertésárut tesznek a kosarukba. Fodor Attilától, a CBA kommunikációs igazgatójától megtudtuk: az elmúlt egy év alatt átlagosan 25-30 százalékkal emelték a beszállítók a sertéstőkehús árát. Bár a vásárlók jellemzően ennél valamivel szerényebb áremelkedéssel találkozhatnak az áruház húspultjaiban, így is visszaesett a kereslet. – Sertéshúsból sok helyen húsz százalékkal kevesebbet adnak el üzleteink, a csökkenés mértékét meghaladó viszont a baromfitermékek eladásánál tapasztalt növekmény – mondta el Fodor Attila.
Változatlanul a magyar cégek globális sikere a cél
Az idén harmincéves intézmény eddig több mint 6500 vállalkozást támogatott.