A hagyományosan a legtöbb lakossági ügyfél hitelét kezelő OTP Bank csütörtöktől felfüggesztette az eddigi hirdetményeiben hatályos fogyasztási hitelek értékesítését azokra a napokra, amíg az új jogszabálynak megfelelő termékeket nem tud kínálni ügyfeleinek – tájékoztatta az érintetteket a hitelintézet, egyszersmind meg is kérve ügyfeleit, hogy további tájékoztatásig ne látogassák bankfiókjait fogyasztási hitel felvétele céljából. Közleményükben azt is hangsúlyozták, hogy ügyfeleiket az új jogszabálynak megfelelő módon tudják fogyasztói hitelekkel kiszolgálni, ám ehhez még a részletszabályok ismeretére, informatikai fejlesztésre és a belső szabályozás átalakítására van szükség.
A moratóriumra vonatkozó kormányrendelet értelmében az OTP Bank – a többi hitelintézethez hasonlóan – azonnali hatállyal leállította a törlesztőrészletek beszedését a törlesztésre megjelölt számlákról. Az, hogy a moratórium hogyan érinti a későbbi törlesztőrészleteket, a részletszabályokból fog kiderülni, így ezekről is csak később tud adni tájékoztatást ügyfeleinek.

Fotó: Teknős Miklós
Az OTP jelezte: a törlesztési moratórium minden ügyfélre vonatkozik, azonban a kormány rendelete lehetőséget biztosít arra, hogy az ügyfelek a szerződés szerinti törlesztésüket változatlanul, az eredeti szerződési feltételek szerint teljesítsék, ezzel elkerülve a törlesztőrészlet esetleges későbbi növekedését. Amennyiben valaki nem kéri a moratóriumot, ezt jelezheti az OTP Banknak, amely biztosítja a további, folyamatos törlesztés lehetőségét. Ennek módját szintén a következő napokban alakítják ki. Tájékozódásra az OTP Bank Contact Center dedikált telefonszámát javasolják (+36-1/366-6388) és a bank honlapján a következő napokban megtalálható lesz az a felület, amelyen bejelenthető, ha valaki mentesülni kíván a fizetési moratórium alól.
A Magyar Bankszövetség elnöke is azt kéri az ügyfelektől, hogy a szerdán bejelentett intézkedések miatt egyelőre ne keressék föl a bankfiókokat. Becsei András közölte, hogy a szükséges tájékoztatást mindenki időben meg fogja kapni, a hitelintézetek pedig a személyes ügyintézés kiváltására létrehozzák az elektronikus egyeztetés lehetőségeit.