Látványosan rajtolt el a hazai elektromobilitás, a legfrissebb adatok szerint az elmúlt években a töltőpontok, a töltések és az e-járművek által felhasznált villamos energia mennyisége is megsokszorozódott.
Két év alatt megközelítőleg a negyvenszeresére növekedett az e-töltések száma a magyarországi nyilvános töltőpontokon – tájékoztatta a Magyar Nemzetet a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH).
Mint részletezték: 2017-ben alig több mint 13 ezer alkalommal töltötték meg az elektromos járműveik akkumulátorát a tulajdonosaik, 2018-ra viszont már 160 ezerre nőtt a szám, tavaly pedig átlépte az 560 ezret.

Fotó: Katona Vanda
Ennek megfelelően az e célra felhasznált villamos energia mennyisége is hasonló ütemben emelkedett az elmúlt néhány évben. A 2017-es adat szerint még csak 123 ezer kilowattóra (kWh) áramot tankoltak, a mennyiség egy évvel később meghaladta a másfél millió kWh-t, tavaly pedig alig maradt el az öt és fél milliótól.
Az e-mobilitás terjedéséhez elengedhetetlen a nyilvános töltés lehetőségének bővítése. A MEKH adatai alapján egyetlen év alatt megduplázódott a magyarországi e-töltőoszlopok száma, 672-ről 1362-re emelkedett. A berendezések eloszlásáról szólva a hivatal kiemelte, hogy a tavaly év végi nyilvántartás szerint a legtöbb állomás a közép-magyarországi régióban üzemelt, megelőzve a Közép- és Nyugat-Dunántúlt.
A fenti számok minden bizonnyal tovább nőnek a következő években, a piac már számol a kormányzati támogatási program módosításával. Ez alapján akár évente ötezer új e-autó értékesítését várja a Gépjármű-kereskedők Országos Szövetsége. Az elmúlt évben ezernyolcszázat adtak el – erről a szövetség elnöke beszélt a minap a köztelevízió műsorában. Gablini Gábor úgy vélte, hogy ha egy azonos kategóriájú belsőégésű motorral üzemelő, illetve egy e-autó közötti árkülönbség a jelenlegi 5-6 millió forintról 1-2 millióra csökken, akkor az utóbbit már érdemesebb megvenni az olcsóbb fenntartása miatt.
A szakértő azt is elmondta, hogy az e-autók, főleg a hatótáv korlátai miatt, még nem válthatják le teljes egészében a hagyományos járműparkot, ám éppen abban a környezetben használhatók leginkább, ahol nagy a környezetszennyezés mértéke: a városokban.