Sorra hozzák a korlátozó intézkedéseiket a szolgáltatók is a koronavírus-járvány terjedésének megfékezésére. A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) arra hívta fel az energia- és közműszolgáltatásokat igénybe vevő felhasználókat, hogy lehetőség szerint a telefonos, az írásos, illetve az online ügyintézést használják, és így tartsák a kapcsolatot a szolgáltatókkal. Ehhez minden szolgáltató biztosítja az elektronikus elérhetőségeit, több közülük fel is függesztette a személyes ügyfélfogadást, így az E.On és az Elmű-ÉMÁSZ, valamint az NKM is.
Szünetelteti a személyes ügyfélfogadást a Magyar Nemzeti Bank is, a megkereséseket ingyenes telefonszámon és az [email protected] e-mail-címen várják. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) tegnap jelezte, hogy változtat ügyfélfogadási gyakorlatán és a várakozókat ütemezetten fogadja: az ügyféltérben egyszerre csak annyi ügyfél tartózkodhat, ahány ügyfélszolgálati ablak nyitva van. Az adóügyek döntő többsége elektronikusan is intézhető.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tegnaptól, előzetesen március 31-ig függesztette fel a személyes ügyintézési lehetőséget a cég telephelyein. A társaság az általa üzemeltetett tengelysúlymérő állomásokon a személyes ügyfélszolgálatot, illetve ügyfélforgalmat a tegnap esti műszakkezdettől szüntette be. Valamennyi ügytípusban lesz mód online ügyintézésre, a www.kozut.hu oldal e-ügyfélszolgálatán keresztül.
A Magyar Biztosítók Szövetsége is szünetelteti a személyes ügyintézést, illetve a biztosítók szintén az online felületeken várják az ügyfeleket.
A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ a Budapestinfo Point turistainformációs irodákat bezárta, és ezután online és telefonon segíti a turistákat. A Budapestinfo.hu oldalon, valamint a Facebookon lehet megtalálni az információkat, és több telefonvonalat is működtetnek több nyelven.