Biztosítási tévhitek a koronavírussal kapcsolatban

Ahogy minden ágazatot, a biztosítási szektort is érinti a világjárvány, és a tévhitek sem fogynak az idő előrehaladtával. Az élet azonban nem áll meg a koronavírus terjedése idején sem, és a Covid-19 mellett a korábbi hétköznapok veszélyei is folyamatosan jelen vannak.

Magyar Nemzet
2020. 04. 02. 21:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Balesetbiztosításra mindig szükség van. Ha az otthoni munka miatt nem is utazunk annyit járműveken, nem ülünk minden nap kocsiba, és a munkahelyünkre sem kell rendszeresen bejárni, otthon a konyhában vagy a fürdőszobában is könnyen bekövetkezhet a baleset. A Központi Statisztikai Hivataltól származó információk szerint a háztartási balesetek becsült száma évente eléri a 250 ezer esetet. A balesetbiztosítások a vírustól függetlenül térítenek, ezért nem érdemes azokat felmondani – tanácsolja a Generali Biztosító. A kockázati élet-, baleset-, és egészségbiztosítások ugyan nem térítenek a vírussal összefüggésben, ám minden más típusú baj, ahogy korábban, ebben az időszakban is bekövetkezhet.

Akiknek van érvényes kockázati élet- és egészségbiztosítása, azoknak a szerződésben szereplő kórházi napi térítés jár akkor is, ha koronavírus miatt kerül valamely egészségügyi ellátó intézménybe. Ez alól kivétel, ha az ügyfél tünetmentesen, csupán elkülönítési célból kerül kórházba. Ahogyan keresőképtelenségi kockázatra is fizet a biztosító, amennyiben a biztosított koronavírus fertőzése miatt nem tudja ellátni a munkáját, és emiatt táppénzre kényszerül. A kockázati életbiztosítás alapján halál esetén térít a biztosító, akkor is, ha a halál oka a koronavírus fertőzés volt.

A Generali felhívja a figyelmet arra is, hogy senkit ne tántorítson el a kockázati biztosítások esetében a hosszú várakozási idő. Mindig szükség lehet a gyors és megbízható segítségre baleset, betegség vagy halál esetén, és gyakran a koronavírussal összefüggésben is térítenek ezek a biztosítások. A kockázati életbiztosítás esetén alkalmazott 6 hónapos várakozási idő pedig telefonon tett egészségi nyilatkozattal kiváltható.

Miután manapság mindenkinek nagy szüksége van a széles körű védelemre és az anyagi segítségre, a biztosító szakemberei szerint most még inkább felértékelődik a munkáltatói gondoskodás. Egy kollektív biztosítás betegség és baleset esetén anyagi segítséget jelent a biztosított alkalmazottak részére, legyen szó akár otthoni balesetről vagy a koronavírus miatti megbetegedésről.

Tévhit az is, hogy a szolgáltatás-finanszírozó egészségbiztosítások a jelenlegi helyzetben nem vehetők igénybe. Számos magánklinika továbbra is működik. Azonban a kialakult járványügyi helyzetben a magán egészségügyi intézmények saját, a koronavírussal kapcsolatos eljárásrenddel dolgoznak. Ezért bizonyos ellátástípusok valóban nem érhetőek el a hagyományos módon, ugyanakkor folyamatosan nyílnak meg új szolgáltatási lehetőségek.

A befektetések, megtakarítások esetén tévhit, hogy menekülni kell a magas részvény kitettségű eszközalapokból. Indokoltabb inkább kivárni – tanácsolja a biztosító. – A következő egy-két hónapban még nehezebb időszak jöhet a tőkepiacokon, a vezető részvényindexekben további nagy mozgások várhatóak. Emiatt kiemelten fontos a befektetési egységekhez kötött életbiztosítások esetében az aktuális portfóliók áttekintése, értékelése és esetlegesen a portfóliók átrendezéséről vagy a kivárásról döntést hozni, ezzel elkerülve az azonnali veszteséget.

Ha valamely ügyfél megszorul és pénzre van szüksége, nem feltétlenül kell megszüntetnie az életbiztosítását. Akinek már van elegendő megtakarítása, és a szerződési feltételek ezt lehetővé teszik, élhet a részleges visszavásárlás lehetőségével. A legtöbb megtakarításos életbiztosítási szerződésre pedig kötvénykölcsönt is fel lehet venni. Ekkor a megtakarítás visszavásárlási értékének terhére egy éves lejáratú kölcsön igényelhető, amelyet, ha időben visszafizet az ügyfél, a nyugdíjbiztosítások adójóváírását sem érinti. Ahogyan a nyugdíjbiztosítást sem kell feltétlenül megszüntetni, ha valakinek nehézségei adódnak a díjak fizetésében. A Generali figyelmeztet, hogy a konkrét szerződéstől függően, van lehetőség a díjrészlet csökkentésére, a szerződés díjmentesítésére, a díjfizetés néhány havi felfüggesztésére. Ezekben az esetekben a szerződés nem szűnik meg, a kockázatviselés is folyamatos, és később ismét növelhető, folytatható a megtakarítási befizetés is.

A járványhelyzeti otthonmaradás velejárója, hogy a kritikus időszak alatt 30 százalékkal nagyobb az igénybevétel lakásokban, többet használjuk a vizet, az áramot. Az elmúlt két hétben azt a napi 8-10 órát is otthon töltöttük, amit eddig jellemzően a munkahelyünkön. A lakás az iroda, a játszótér, a tanterem. Ez a terhelés bizony nagyobb kockázatot is jelent: csőtörés, üvegtörés, dugulás – csak néhány a leggyakoribb károk közül, amelyekre egy jó lakásbiztosítás a legrosszabb helyzetben is segítséget jelent. Az élet-, egészség-, baleset-, gépjármű és lakásbiztosítási kárbejelentésekhez pedig, ellentétben a tévhitekkel, nem szükséges személyes jelenlét. Azok otthonról az interneten keresztül is biztonságosan intézhetők. Jóllehet, a vagyon és gépjármű-kárbejelentéseknél általában helyszíni szemlére van szükség, a Generali a járványügyi helyzet miatt kiterjesztette a helyszíni szemle nélküli, videós kárrendezési lehetőséget is.

A csekkes befizetés helyett a biztosítók is az online lehetőségeket ajánlják, ezzel is csökkentve a megfertőződés kockázatait. A díjfizetés módján bármikor lehet változtatni, és választani az online lehetőségek közül – bankkártyás díjfizetés a honlapon keresztül, átutalásos fizetés, csoportos beszedési megbízás, de a csekken lévő QR-kóddal is lehet fizetni. Sőt, ha nyilatkozunk, és a nyilatkozatot aláírva, befotózva akár e-mailben visszaküldjük, arra is lehetőségünk nyílik, hogy a számlát eleve csekk nélkül, e-mailben kapjuk meg, és ugyanígy elektronikusan érkezzenek a biztosításainkkal kapcsolatos értesítők, levelek – hoz példát a praktikus megoldásra a biztosítótársaság.

S ha valakinek időközben lejárnának az okmányai, amiatt sem kell aggódni: a koronavírussal kapcsolatos kormányzati intézkedések keretében a 2020. március 12-t követően lejáró okmányok érvényességét meghosszabbították. Így ezeket a biztosítók is elfogadják. A személyes ügyfélszolgálati irodák helyett pedig szinte minden elintézhető online vagy telefonon. A Generali Biztosító azonban a személyes ügyintézésre is lehetőséget biztosít, ám kizárólag a telefonos ügyfélszolgálatukkal előre egyeztetett időpontban.

Milyen a videós kárszemle?

A kár bejelentését követően a biztosító telefonon felhívja az ügyfelet és tájékoztatja a videós kárrendezés lehetőségéről. Amennyiben a bejelentő nyitott a lehetőségre, e-mailben kapja meg a legfontosabb tudnivalókat, illetve azt a linket, amelyet telefonján megnyitva elindul a kétirányú videós kapcsolat a böngésző felületen. A bejelentőnek tehát csupán egy e-mail címre, kamerás mobileszközre és mobilinternetre vagy wifire van szüksége. Majd egy dolga van: minél pontosabban bemutatni a kárt az ügyintézőnek a mobileszköz kameráján keresztül.

Vagyonkároknál 5-7 perc, míg gépjármű károknál 10-15 perc elég a kár felméréséhez, és amennyiben a videóhívás alapján a kár rendezhető, a kárösszeget utalják is. Az azonnal indított kifizetés így akár néhány percen belül a bejelentő számláján lehet.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.