Zöldfolyosót adna a kamionoknak a kamara

Az iparkamara közlekedéssel és logisztikával kapcsolatos javaslatait az érintett területek szakmai szervezeteinek a közreműködésével alkotta meg. 

2020. 04. 01. 19:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A logisztikai ágazat a koronavírus okozta veszélyhelyzet miatt mára szorult helyzetbe került, és félő, hogy nem fogja tudni ellátni az ország lakossága és a gazdaság működése szempontjából egyaránt létfontosságú feladatait. A logisztikai szervezeteket tömörítő Logisztikai Egyeztető Fórum tagjai ezért arra kérik a kormányt, hogy soron kívül biztosítsa egy gyakorló logisztikai szakember részvételét az operatív törzsben. Emellett a kormány vonja be a logisztikai ágazatot (közúti-, vasúti-, vízi-, légi árufuvarozás, kapcsolódó szolgáltatások, raktározás, futárszolgálatok, gyártási logisztika) a kiemelt támogatást igénylő ágazatok közé. Nyilvánítsák kiemelt közfeladatot ellátó személyeknek a közúti, vízi, vasúti, légi árufuvarozásban dolgozókat, és kapják meg az ebből eredő védelmi státuszt, dolgozzanak ki egységes protokollt az országba való beléptetésre (gyorsított ügyintézés), valamint biztosítsanak ingyenes gyorsteszteket és megfelelő védőfelszereléseket a külföldről hazatérő járművezetőknek. A fórum tagjai azt szeretnék, hogy jelöljenek ki a nemzeti szállítás számára is zöldfolyosós árufuvarozási útvonalakat, mert a tranzitforgalom korlátozása akadályozza a Magyarországra irányuló szállítmányokat. A fenti rövid- és hosszú távú intézkedések azért különösen fontosak, mert a logisztikai ágazatnak kulcsszerepe lesz abban is, hogy a veszélyhelyzetet követően milyen gyorsan tud majd talpra állni az ország gazdasága – hangsúlyozta a Logisztikai Egyeztető Fórum.

A logisztikán belül a gyártási logisztikára különösen ki kell terjeszteni azon intézkedéseket, amellyel a kormány az általános munkahely-védelmet támogatja. Míg a fuvarozók, szállítmányozók sofőrhiánnyal néznek szembe, a gyártási folyamatokat kiszolgáló logisztikai szervezetek (pl. az átmeneti üzem leállásokban érintett autóipari nagyvállalatok logisztikai alvállalkozói), több ezres nagyságrendben lesznek kénytelenek embereket elbocsátani (jelenleg kényszerszabadságolások vannak, 2 héten belül már várhatóan fizetés nélküli szabadságolás, elhúzódó válsághelyzet esetében végső soron elbocsátások!).

Mielőbb el kell kezdeni a felkészülést a közúti fuvarozás kapacitásának csökkenésére (gépkocsivezetők és a háttérszemélyzet betegség miatti kiesése). A felkészülés során fel kell mérni, hogy milyen módon tudja a vasúti/vízi fuvarozás ezeket a fuvarozási igényeket pótolni. Ilyen lehet pl. a hajós társasági üres konténerek bevonása a kontinentális forgalomba, céltámogatási rendszer azonnali bevezetése a vasúti (egyes kocsi, kombinált és irányvonati forgalomban), vágányzárak felülvizsgálata a zavartalan vasúti közlekedés biztosítása érdekében, a felszabaduló személyszállítási kapacitások átcsoportosítása, a futárszolgálatok kapacitásbővítése taxisokkal.

A vasúti áruszállítás megerősítése érdekében céltámogatási rendszer azonnali bevezetését javasolják az úgynevezett vasúti egyes kocsi forgalom fenntartása érdekében, mivel a koronavírus miatti, európai szintű intézkedések jelentősen megnehezítik a közúti árufuvarozást, emiatt várhatóan nagyobb szerephez jut a vasúti fuvarozás. Az átterelődő mennyiség éppen azokat a szegmenseket érinti, melyek működtetése rendkívül költséges. A személyszállító vasutak javasolják, hogy a drasztikusan visszaeső utasforgalom és menetdíj bevétel ellensúlyozására a szociálpolitikai menetdíj támogatást a korábbi tervek szinten fizesse kia költségvetés.

Az utasforgalom elmaradása miatt a taxi-személyszállítást és személyszállítást végző vállalkozások tekintetében a kamara javasolja, hogy ezek részt vehessenek a pandémia idején az áru-, csomag- és ételszállításban. élelmiszerszállításban, betegekhez való kijárásban, a koronavírus tesztek minták kiszállításában. az egészségügyi és járványügyi személyzet szállításában. A taxis érdekképviseletek és köztestületek felajánlják, hogy megszervezik a Fuvarvezénylő Központot, amelyen keresztül a feladatok elosztása elvégezhető.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.