Az innovációs és technológiai miniszter hangsúlyozta, régi adósságot törlesztettek azzal, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában,
nettó 3,1 milliárd forintból megépült a Tiszafüred és Poroszló közötti, a 33-as főút mellett futó hat és fél kilométeres szakasz.
Az itt közlekedők biztonságát garantálja a két és fél méter széles kerékpárút fizikai elválasztása a közúttól – mondta Palkovics László, emlékeztetve arra, hogy
a fejlesztés részeként négy híd is megépült.
A fejlesztés alapvetően turisztikai céljához igazodva, tiszteletben tartja a táj szépségét, illeszkedik a természetes környezetbe – tette hozzá.
Kitért arra is, hogy
az elmúlt tíz évben mintegy 1300 kilométer új kerékpáros útvonal fejlesztése valósult meg Magyarországon,
így jelenleg több mint kilencezer kilométer kerékpározásra ajánlott létesítmény áll a közlekedők rendelkezésére. Jelezte: ebből négyezer kilométer önálló kerékpárút vagy gyalog- és kerékpárút.
A 2014–2020 közötti időszakban további jelentős fejlesztések valósultak meg és fejeződnek be hamarosan hazai és uniós támogatásból, összesen több mint 200 milliárd forint értékben.
A meglévő hálózat így belátható időn belül kétezer kilométer új önálló kerékpárúttal bővül,
míg a teljes kerékpározható hálózat 2030-ra megközelíti majd a 15 ezer kilométert – közölte.
Rámutatott: a Tisza-tónál két nemzetközi kerékpáros útvonal találkozik, a most lezárult projekt nyomán ezek is felértékelődnek. A hazai szakaszok fejlesztése több helyszínen most is tart:
megújul a balatoni bringakör, épül a Budapest–Balaton összeköttetés, a napokban készült el az Eger–Egerszalók közötti kerékpárút.

Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt
A kormány nemcsak a kerékpárutak fejlesztéséről, hanem a már megépült szakaszok színvonalas üzemeltetéséről is gondoskodik – fogalmazott Palkovics László. Felidézte: a kerékpárutak fenntartása korábban a helyi önkormányzatok feladata volt, egységes üzemeltetési gyakorlat híján azonban a karbantartás minőségében és az egyes útszakaszok állapotában jelentős eltérések voltak. Ezt felismerve született döntés arról, hogy a fenntartásba bevonják a 32 ezer kilométeres állami közúthálózatot kezelő Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t.
A miniszter szavai szerint a társaság az elmúlt két évben több mint ezer kilométernyi kerékpárutat vett kezelésbe. A most elkészült Tiszafüred–Poroszló szakaszt is a közútkezelő gondozza majd, amely mérnökségi hálózatára és szakembereire építve a korábbinál magasabb színvonalon tudja ellátni ezt a feladatot.
Jelezte: az infrastruktúra korszerűsítése mellett a KRESZ módosítására is szükség van a kerékpárosok biztonsága érdekében, emellett
a tervek között szerepel az elektromos járműtámogatási rendszer kiterjesztése az elektromos rásegítésű kerékpárokra.