A koronavírus-járvány miatti utazási korlátozások két vállra fektették az ikonikus légitársaságot: állami mentőövre lett szüksége a Lufthansának kilencmilliárd euró értékben, cserébe tulajdonrészt kap benne a német állam. A cég közkézen forgó (részvényesek által szabadon elérhető) részének értéke így olyan alacsonyra csökken, hogy már nincs helye a legnagyobb harminc német tőzsdei céget tömörítő klubban. Az indexből június 22-én távozik, ezután a helyét a Deutsche Wohnen ingatlancég foglalja el.
A Lufthansa gondjai nem most kezdődtek: a légitársaság évek óta nehezen küzdött meg azzal az éles piaci versennyel, amelyet a rugalmas, nálunk fapadosnak is nevezett diszkont-légitársaságok indítottak. A mostani, szinte teljes leállást eredményező válság így már viszonylag legyengült állapotban érte a társaságot, ezért azt saját erőből nem is tudta átvészelni. A részvény ára a tavalyi 14-18 euróról hét euróig zuhant, és bár az állami mentőöv hatására valamelyest emelkedett, az állam húszszázalékos részesedésszerzése miatt a tőzsdén forgó részvények összértéke jóval alacsonyabb lett, mint ami a DAX-30-ban való maradást lehetővé tenné.
A 30 tagú tőzsdeindexet 1988-ban hozták létre, a Lufthansa kezdettől fogva tag volt. A 32 év alatt sok változás zajlott az összetételben, utoljára tavaly a ThyssenKrupp távozott, előtte pedig a Commerzbank. Az indexnek ugyanakkor kezdettől fogva tagjai olyan patinás cégek, mint az Allianz, a BASF, a Bayer, a BMW, a Daimler, a Deutsche Bank, a Henkel, a Siemens és a Volkswagen. Az index értéke 32 éve 1300 pont körül állt, most ennek épp a tízszeresén. A válság előtti csúcsról, 13 800 pontról 8200 pontig szakadt a DAX márciusban, azóta azonban az esés nagy részét ledolgozta jelenlegi 12 850 pontos értékével.
A Lufthansa mindazonáltal nem tűnik el a német tőzsdeindexekből, csak az elitklubot kell elhagynia: az MDAX index tagja lesz, amely a közepes kapitalizációjú cégeket tömöríti.