Távozik a Lufthansa a DAX indexből

Harminckét év után kell elhagynia a 30 komponensű jó nevű német tőzsdeindexet a bajba került Lufthansa légitársaságnak. Helyét egy ingatlancég, a Deutsche Wohnen foglalja el.

Fellegi Tamás Péter
2020. 06. 08. 9:52
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A koronavírus-járvány miatti utazási korlátozások két vállra fektették az ikonikus légitársaságot: állami mentőövre lett szüksége a Lufthansának kilencmilliárd euró értékben, cserébe tulajdonrészt kap benne a német állam. A cég közkézen forgó (részvényesek által szabadon elérhető) részének értéke így olyan alacsonyra csökken, hogy már nincs helye a legnagyobb harminc német tőzsdei céget tömörítő klubban. Az indexből június 22-én távozik, ezután a helyét a Deutsche Wohnen ingatlancég foglalja el.

A Lufthansa gondjai nem most kezdődtek: a légitársaság évek óta nehezen küzdött meg azzal az éles piaci versennyel, amelyet a rugalmas, nálunk fapadosnak is nevezett diszkont-légitársaságok indítottak. A mostani, szinte teljes leállást eredményező válság így már viszonylag legyengült állapotban érte a társaságot, ezért azt saját erőből nem is tudta átvészelni. A részvény ára a tavalyi 14-18 euróról hét euróig zuhant, és bár az állami mentőöv hatására valamelyest emelkedett, az állam húszszázalékos részesedésszerzése miatt a tőzsdén forgó részvények összértéke jóval alacsonyabb lett, mint ami a DAX-30-ban való maradást lehetővé tenné.

A 30 tagú tőzsdeindexet 1988-ban hozták létre, a Lufthansa kezdettől fogva tag volt. A 32 év alatt sok változás zajlott az összetételben, utoljára tavaly a ThyssenKrupp távozott, előtte pedig a Commerzbank. Az indexnek ugyanakkor kezdettől fogva tagjai olyan patinás cégek, mint az Allianz, a BASF, a Bayer, a BMW, a Daimler, a Deutsche Bank, a Henkel, a Siemens és a Volkswagen. Az index értéke 32 éve 1300 pont körül állt, most ennek épp a tízszeresén. A válság előtti csúcsról, 13 800 pontról 8200 pontig szakadt a DAX márciusban, azóta azonban az esés nagy részét ledolgozta jelenlegi 12 850 pontos értékével.

A Lufthansa mindazonáltal nem tűnik el a német tőzsdeindexekből, csak az elitklubot kell elhagynia: az MDAX index tagja lesz, amely a közepes kapitalizációjú cégeket tömöríti.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.