Tényfeltáró belső vizsgálat és elbocsátások az OVB-nél

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 24 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az OVB-re.

Magyar Nemzet
2020. 06. 09. 21:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) sajtóközleményben adott tájékoztatást arról, hogy 24 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az OVB Vermögensberatung Általános Biztosítási és Pénzügyi Szolgáltató Kft.-re (OVB) a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértése miatt.

Az OVB ennek kapcsán hangsúlyozza, hogy az MNB határozata konkrétan a társaság tizenkét közvetítői megbízottja esetében állapította meg a jogsértő tartalmú elektronikus tájékoztató levelek kiküldését. Ezzel összefüggésben az OVB fontosnak tartja kiemelni, hogy jelenleg több mint 2500 közvetítői megbízottal áll szerződésben, akik országszerte 57 irodában állnak az ügyfelek rendelkezésére, míg az MNB határozata szerinti jogsértést megvalósító egyes közvetítők valamennyien azonos irodában végzik tevékenységüket, tehát a határozatban megállapított tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat egyértelműen nem jellemző sem a társaság egészére, sem a közvetítői megbízottak többségére.

Az OVB a felügyeleti eljárás során, és ezúton is elhatárolódik a jogsértő tájékoztatások tartalmától, hangsúlyozva, hogy a vizsgált esetekről az eljárást megelőzően nem szerzett tudomást, az elektronikus üzenetek kiküldését nem hagyta jóvá és nem támogatta, a kifogásolt tartalmú, és ahhoz hasonló kommunikációt szerződéseiben és szabályzataiban kifejezetten tiltotta, tehát álláspontja szerint az valóban az érintett közvetítők magánakciója volt. Az OVB a felügyelet eljárásával párhuzamosan, az ehhez szükséges információk megszerzését követően részletes, tényfeltáró belső vizsgálatot folytatott le, ennek következményeként több megbízott jogviszonyát megszüntette vagy fegyelmi intézkedéseket alkalmazott velük szemben. A belső vizsgálat megállapításairól, az alkalmazott következményekről az OVB részletesen tájékoztatta az MNB-t.

Az OVB hangsúlyozza, hogy az említett elektronikus levelek hatására egyetlen nyugdíjbiztosítási szerződés sem jött létre a társaság közreműködésével, így az ügyfeleket nem érte kár.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.