Egybeolvasztják Berlin két repülőterét

Nemcsak a legnagyobb és legkorszerűbb, de valójában a német főváros egyetlen repülőtere lesz a Brandenburg, ha megnyitják októberben, ugyanis a fapadosokat kezelő Schönefeldet hozzácsatolják, miközben a hidegháborús idők légihídját biztosító nyugat-berlini Tegelt bezárják.

2020. 08. 29. 7:19
A security check is pictured in the former Berlin Schoenefeld airport
Biztonsági ellenőrzés Schönefelden Fotó: Christian Mang Forrás: Reuters
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A berlini Schönefeldet hozzácsatolják a Brandenburgi repülőtérhez, amely, majdnem egy évtizedes késés után, végül októberre készül el – értesült a Simple Flying.com. De vajon miért olvasztják egybe Brandenburgot és Schönefeldet? – tette fel a kérdést a szakportál. Hiszen a volt kelet-berlini légikikötőben nagy munkát végeztek – a Tegel repülőtérrel együtt – évtizedek óta, hogy biztosítsák a német főváros elérését légi úton. Schönefeld azonban földrajzi adottságait tekintve nagyon közel van Brandenburghoz. Valójában egyetlen hatalmas mező két oldalán helyezkednek el, úgy fogják közre a gépek mozgását biztosító területet, mint Budapesten Ferihegy 1 és 2. Tekintettel arra, hogy Brandenburg és Schönefeld egy kifutópályát használ majd októbertől, nem érdemes a két nevet és a repülőtéri kódok halmazát megtartani. Schönefeld jelenleg a SATA IATA kóddal rendelkezik. Amikor Brandenburg megnyílik, mindkét repülőtér a BER-t használja majd, amely egyébként is jobban megfelel a városnak. A téli menetrend október 25-én kezdődik, és akkortól Schönefeld egy repülőtérré válik a Brandenburggal. A berlini repülőtéri hatóság már előkészítette a schönefeldi terminál átnevezését.

Biztonsági ellenőrzés Schönefelden Fotó: Reuters

Az új központi reptér megnyitásával egy időben bezárják a másik, jelenlegi üzemelő légikikötőt, Tegelt, pedig azt 2016-ban körülbelül 21,3 millió utas használta, és ezzel Németország negyedik legforgalmasabb repülőtere volt a frankfurti, müncheni és düsseldorfi után. A legendás létesítményt 1948-ban, a berlini légi híd idején építették, és a hidegháborúban Nyugat-Berlin francia szektorának repülőtereként szolgált. Emlékezetes, hogy a berlini fal építése, 1961 után a szabad világhoz tartozó városnegyedet csak légi úton lehetett élelmiszerrel és áruval ellátni. Ennek a híres légi hídnak a része volt a Berlin észak-nyugati légikikötője, Tegel.

A Brandenburg reptér közeli megnyitása előtt most már a végső tesztek zajlanak, a napokban egyszerre két tűzoltási gyakorlatot hajtottak végre. Az egyik esetben a tűzoltóság egy képzeletbeli vonattűzre reagált. Mivel a szerelvény közvetlenül a főterminál alatt haladt, a tűzoltóknak az alagútba kellett menniük, hogy elhárítsák a tüzet. Eközben egy második gyakorlat során magán a terminálon keletkezett tüzet kellett eloltani. Több mint nyolcszáz önkéntes vett részt a teszten. A gyakorlatokat kommentálva Alexander Kaczmarek, a Deutsche Bahn képviselője elmondta, hogy a Brandenburg repülőtéren a vasúti és a légi forgalom optimálisan kapcsolódik.

A terminál alatti új vasútállomás hamarosan megkezdi a működését, és ez lehetővé teszi az utazóknak, hogy kényelmesen és környezetbarát módon érjék el a repülőteret mind az S-Bahn járataival, mind a regionális és távolsági vonatokkal.

A Lufthansa Group korábbi bejelentése szerint összes berlini járata a Brandenburg reptérre költözik november 8-ával, miután a tervek szerint október 31-én átadják a forgalomnak az új légikikötőt. A sok nehézség után most már átadás előtt álló létesítményben az első kapavágás 2006-ban történt, és bár 2012-ben már minden készen állt a nagyszabású megnyitóra, amelyen Angela Merkel kancellár mellett a Lufthansa új flottája is felsorakozott volna, az eseményt nem sokkal előtte lefújták. Mint kiderült, az elkészült terminálépület nem kapott meg számos engedélyt, a legfontosabb kifogás a tűzvédelmi rendszer nem megfelelő kiépítése volt. A szakértők szerint a komplett projekt kivitelezéséhez nem jött létre a megfelelő menedzsmentrészleg, amely az egész folyamatot egyszerre átláthatta volna. Több tartományi nyomozóhatóság vizsgálta a korrupció gyanúját, komoly vádakkal illették a kivitelezőket és magát a tervezőcéget is a nem megfelelő kivitelezés és a rossz anyaghasználat miatt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.