A berlini Schönefeldet hozzácsatolják a Brandenburgi repülőtérhez, amely, majdnem egy évtizedes késés után, végül októberre készül el – értesült a Simple Flying.com. De vajon miért olvasztják egybe Brandenburgot és Schönefeldet? – tette fel a kérdést a szakportál. Hiszen a volt kelet-berlini légikikötőben nagy munkát végeztek – a Tegel repülőtérrel együtt – évtizedek óta, hogy biztosítsák a német főváros elérését légi úton. Schönefeld azonban földrajzi adottságait tekintve nagyon közel van Brandenburghoz. Valójában egyetlen hatalmas mező két oldalán helyezkednek el, úgy fogják közre a gépek mozgását biztosító területet, mint Budapesten Ferihegy 1 és 2. Tekintettel arra, hogy Brandenburg és Schönefeld egy kifutópályát használ majd októbertől, nem érdemes a két nevet és a repülőtéri kódok halmazát megtartani. Schönefeld jelenleg a SATA IATA kóddal rendelkezik. Amikor Brandenburg megnyílik, mindkét repülőtér a BER-t használja majd, amely egyébként is jobban megfelel a városnak. A téli menetrend október 25-én kezdődik, és akkortól Schönefeld egy repülőtérré válik a Brandenburggal. A berlini repülőtéri hatóság már előkészítette a schönefeldi terminál átnevezését.

Az új központi reptér megnyitásával egy időben bezárják a másik, jelenlegi üzemelő légikikötőt, Tegelt, pedig azt 2016-ban körülbelül 21,3 millió utas használta, és ezzel Németország negyedik legforgalmasabb repülőtere volt a frankfurti, müncheni és düsseldorfi után. A legendás létesítményt 1948-ban, a berlini légi híd idején építették, és a hidegháborúban Nyugat-Berlin francia szektorának repülőtereként szolgált. Emlékezetes, hogy a berlini fal építése, 1961 után a szabad világhoz tartozó városnegyedet csak légi úton lehetett élelmiszerrel és áruval ellátni. Ennek a híres légi hídnak a része volt a Berlin észak-nyugati légikikötője, Tegel.
A Brandenburg reptér közeli megnyitása előtt most már a végső tesztek zajlanak, a napokban egyszerre két tűzoltási gyakorlatot hajtottak végre. Az egyik esetben a tűzoltóság egy képzeletbeli vonattűzre reagált. Mivel a szerelvény közvetlenül a főterminál alatt haladt, a tűzoltóknak az alagútba kellett menniük, hogy elhárítsák a tüzet. Eközben egy második gyakorlat során magán a terminálon keletkezett tüzet kellett eloltani. Több mint nyolcszáz önkéntes vett részt a teszten. A gyakorlatokat kommentálva Alexander Kaczmarek, a Deutsche Bahn képviselője elmondta, hogy a Brandenburg repülőtéren a vasúti és a légi forgalom optimálisan kapcsolódik.
A terminál alatti új vasútállomás hamarosan megkezdi a működését, és ez lehetővé teszi az utazóknak, hogy kényelmesen és környezetbarát módon érjék el a repülőteret mind az S-Bahn járataival, mind a regionális és távolsági vonatokkal.