A járvány nyertese lett a Zoom

Hatalmasat nőtt a Zoom árbevétele és nyeresége, miután a cég fő terméke, a sok résztvevős videóbeszélgetés-alkalmazás az iskolai távoktatás és az otthoni munka időszakában alapvető kommunikációs eszköz lett. A Zoom árbevétele egy év alatt négy és félszeresére nőtt, részvénye szárnyal.

Fellegi Tamás Péter
2020. 09. 04. 13:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Íme egy cég, amely nem, hogy megszenvedte volna a válságot, de egyenesen fantasztikus növekedést köszönhet neki, mindemellett segített megoldani egy rendkívül fontos problémát. A koronavírus-járvány első szakaszában életbe léptetett lezárások idején lehetővé vált az iskolákban a digitális oktatás, a cégeknél pedig a munkatársak közötti hatékony kommunikáció például egy-egy sok résztvevős értekezlet esetén – ez pedig a Zoom alkalmazás sikerét hozta a válságban.

Természetesen más cégek is előrukkoltak hasonló alkalmazásokkal, mindazonáltal a Zoom – mint előtte viszonylag kis cég – hatalmas növekedést köszönhet ennek. A társaság a héten tette közzé második negyedéves eredményét, amely szerint árbevétele 663,5 millió dollár lett, ami kilencszeres növekedés két év alatt, és négy és félszeres bővülés a tavalyi év hasonló időszakához képest. A nettó nyereség 186 millió dollár volt, több mint az utolsó hat negyedév teljes eredményének háromszorosa.

A részvény ára közel hétszeresére emelkedett idén, a mindössze kilencéves társaság értéke így 129 milliárd dollárra nőtt, és többet ér, mint az IBM. A cég mindössze 16 hónapja vonult a tőzsdére, és vélhetően a menedzsment álmában sem gondolt volna ilyen sikerre: máris a legnagyobb technológiai nevek közt szerepelnek.

A részvény mindazonáltal igen túlárazottnak tűnik a jó eredmény ellenére is: a cég értéke az éves árbevétel 72-szerese, amely a legmagasabb a százmilliárd dollárt meghaladó értékű technológiai cégek körében. Az árfolyam az egy részvényre jutó nyereség kilencszázszorosa, ami szinte nem is értelmezhető, csak olyan cégek esetében, ahol igen kis összeg a nyereség, márpedig a Zoomnál erről már szó sincs.

A vezérigazgató, Eric Yuan elmondta, hogy már a tavaly tavaszi részvénykibocsátás idején meglepődött, amikor az árfolyam az első napon 72 százalékot emelkedett. Akkor pedig még sehol nem volt a koronavírus, így nyilvánvaló, hogy a befektetők önmagában is nagy lehetőséget láttak a cégben. Yuan részesedése a társaságban hárommilliárd dollárt ért a bevezetéskori áremelkedés után, most viszont már húszmilliárd dollár a jelenlegi árfolyamon, ez pedig már előkelő helyezést biztosít neki a leggazdagabbak listáján.

Kérdés persze, hogy a beárazott további óriási növekedés megvalósulhat-e a következő években. A koronavírustól remélhetőleg hamar megszabadul az emberiség, de a jó minőségű videókonferencia-szolgáltatások iránti igény megmarad, ami által a több országban, vagy akár csak több telephelyen üzemelő cégek esetében is megvalósulhat a sokszereplős kommunikáció.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.