Nagy István: Magyarország nem csak Budapestből és a Balatonból áll

Az Agrárminiszter szerint a Mátravasút fejlesztése is erősíti a vidék turisztikai vonzerejét.

Forrás: MTI2020. 09. 24. 17:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mátravasút fejlesztéséhez hasonló beruházások megerősítik a vidék turisztikai vonzerejét, és bizonyítják az idelátogatóknak, hogy Magyarország nem csak Budapestből és a Balatonból áll – mondta Nagy István agrárminiszter a kisvasút 635 millió forintos támogatással megvalósított felújításának csütörtöki projektzáróján Gyöngyösön.

Gyöngyös, Mátrafüred, Gyöngyössolymos térsége páratlan vonzerővel bír – mondta, és megjegyezte, amikor a kormány a kisvasútfejlesztési programról döntött, nemcsak turisztikai attrakciók sorsáról, idegenforgalmi bevételek növeléséről és munkahelyek megőrzéséről, hanem számokban és pénzben ki nem fejleszthető értékek megmentéséről is határozott.

„A kormány elkötelezett abban, hogy javítsa a természetjárás feltételeit, támogassa a természetben történő egészséges kikapcsolódást” – hangsúlyozta Nagy István. A kisvasútfejlesztési program ennek a szándéknak csak az egyik eleme.

Nagy István azt mondta: az elmúlt években kormányzati szinten is felértékelődött a legösszetettebb, legértékesebb szárazföldi életközösség, az erdő szerepe. „Számunkra a gazdasági funkción túl kiemelten fontos, hogy erdeink a köz javát szolgálják” – jelentette ki.

Révész Máriusz, a kerékpározás és az aktív kikapcsolódás fejlesztéséért és népszerűsítéséért felelős kormánybiztos arról beszélt, hogy 2010-től jelentős szemléletváltás következett be a kormány turizmushoz való viszonyában. A turizmus részét képező kisvasút felújítási programhoz például 10 milliárd forintot rendelt a kormány. Az első ütem első befejezett projekteleme épp a Mátravasút volt 2018-ban.

Horváth László országgyűlési képviselő felidézte a kisvasút több mint százéves múltját, és elmondta, hogy tavaly több mint 70 ezer utasa volt a Mátravasútnak.

Dobre-Kecsmár Csaba, az Egererdő Zrt. vezérigazgatója kijelentette: a Mátravasút tartósan szolgálja a mátrai turizmust, miközben az erdő közjóléti funkcióit is gazdagítja. A kisvasútfejlesztés első üteme zárult most, a második és harmadik szakaszban a felsőtárkányi és szilvásváradi vasutak megújítását végzik el.

A projektzárón elhangzott adatok szerint 2018-ban kezdődött meg a Mátravasút Gyöngyös-Lajosháza-vonali pálya és az üzemhez tartozó gördülő állomány felújítása, 635 millió forint kormányzati támogatás segítségével. Elsőként a pályaszakasz újult meg, majd ezt követte a járművek korszerűsítése. A gördülőállomány felújítása 13 járművet – egy gőzmozdony, három dízelmozdony, öt BAX zárt kocsi, három nyitott kocsi és egy nosztalgia kocsi – érintett.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.