Várostörténeti jelentőségű létesítményt adnak át hamarosan Kaposvárott. Elkészült ugyanis a Modern városok program keretében, az Európai Unió támogatásával és az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával az a 17,7 milliárd forint beruházást igénylő intermodális csomópont, amely jelentősen megkönnyíti a város és a Kaposvár környékbeli települések 32 ezer lakójának közlekedését.
A példás gyorsasággal megvalósított beruházásról 2017 augusztusában döntött a kormány, majd két hónappal később megkötötték a kivitelezési szerződést is, 2018 tavaszán pedig már megkezdődhetett a közlekedési központ építése.
A kaposvári vasútállomás rekonstrukcióját követően megkezdődött a volt távolságibusz-pályaudvar átköltöztetése, valamint a jó ideig kényszermegállókból induló helyi járatú buszok sorsa is rendeződik.

Fotó: Építész Fórum
A látványos intermodális csomópont amellett, hogy jelentősen megkönnyíti Kaposvár egyik legforgalmasabb részén a közúti közlekedést, egy gyalogos híd megépítésével közelebb viszi egymáshoz a vasút által kettészelt belvárost és a donneri városrészt. Újra az 1900-ban megismert jellegzetes kép fogadja a vonattal Kaposvárra érkezőket, a városon átutazókat, köszönhetően a ZÁÉV Zrt.-nek, amely a 2015-ben kezdődött és 2019-re befejeződött vasútállomás-korszerűsítési munkájáért műemlék-helyreállítás és építmény-rehabilitáció kategóriában kiérdemelte a nívódíjat. A Pfaff Ferenc tervei alapján épült, idén 120 éves pályaudvar még Trianon előtt is ritkaságszámba ment Magyarországon.