Elon Musk bejelentette, hogy rövid időn belül másodszor csökkenti a Model S típusú autó árát, így a legolcsóbb változat ára hetvenezer dollár alá csökken, egész pontosan 69 420 dollárra. A típust mint luxusautót 2012 óta gyártja a cég, és miután ma már az olcsóbb modellekből sokkal többet értékesít, ez az árcsökkenés már csak kismértékben befolyásolja a cég árbevételét.
A gyártási költségek a régi modellek esetében dinamikusan csökkennek, mivel esetükben a beruházási igény minimális, ugyanakkor a felhasznált akkumulátorok előállítása egyre olcsóbb.
Az időzítésben több tényező is szerepet játszhat. Egyrészt a cég nemrég jelentette be, hogy néhány év múlva 25 ezer dollár alatti, széles vásárlóközönség által elérhető árú autót fog piacra dobni, és a mostani lépéssel hitelesebbé tehető ez az ígéret. Sokan még mindig kételkednek, hogy belátható időn belül az elektromos autók ára elérheti, sőt, alulmúlhatja a hasonló paraméterekkel rendelkező belsőégésűek árát, ugyanakkor az időről időre megvalósuló árcsökkenés a meglévő modellek esetében, valamint az egyre olcsóbb új típusok megjelenése reményt ad a leendő autóvásárlóknak és különösen a részvényeseknek.

Fotó: Reuters
Másik szempont lehet a konkurencia megjelenése: a Tesla ugyan piacvezető az elektromos autó iparágában, de pontosan tudja, hogy mind a hagyományos autógyártók, mind az esetleges új résztvevők beszállnak a versenybe. Szerdán egy viszonylag új kaliforniai cég, a Lucid Motors bejelentette, hogy egy, a Model S-hez hasonló típust 77 400 dollárért fog adni, de mivel ebből lejön a 7500 dolláros állami kedvezmény, az autó tényleges fogyasztói ára 69 900 dollár lesz. A típus még nem kapható: a gyártó 2022-re ígéri, mindenesetre a Tesla biztos, ami biztos, máris olcsóbban adja a várakozás nélkül vihető Model S típust.
A részvényesek, úgy tűnik, továbbra is bíznak a Tesla terveinek megvalósulásában, köztük abban, hogy a cég valóban a világ legnagyobb autógyártójává válhat, akár évi 20 millió jármű eladással. A részvény árfolyama mindenesetre már ezt a várakozást tükrözi: a cég tőzsdei értéke a legmagasabb az autógyártók között, miközben még csak jövőre érheti el az egymillió darabos értékesítést, szemben a legnagyobb gyártók 5-10 milliós adataival.