Másodpercre pontos vasúti szolgáltatást tesztel Dél-Korea

A jelenleginél sokkal gyorsabban, pontosabban és biztonságosabban közlekedő vasúti rendszert tesztel egy dél-koreai kutatóintézet. Az 5G-alapú kommunikáció lehetővé teszi a mozdonyvezető nélküli, automatikus üzemet, amelyben a járművek megosztják egymással a helyzetüket, az úti céljukat, és megtalálják a pályahálózaton a legoptimálisabb útvonalat.

2020. 10. 10. 14:10
French High Speed Train (TGV) made by French train maker Alstom stops next to German High Speed Train (ICE) made by Siemens at Munich's railway station
ICE-k és TGV-k a müncheni pályaudvaron. Nagy sebességű verseny az utasok kegyeiért Fotó: Lukas Barth
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Koreai Vasúti Kutatóintézet (KRRI) bejelentette, hogy sikeresen tesztelte az 5G-alapú autonóm vonatvezérlő technológiát egy dél-koreai tesztpályán Osongban – tette közzé a Railwaygazette.com. Idén januárban a KRRI technikai együttműködési megállapodást írt alá az SK Telecommal

a világ első intelligens vonatellenőrző rendszerének kidolgozására, amely 5G-kommunikációt használ.

Az osongi tesztpályáján áprilisban megkezdődött tesztelés két speciális járművel.

 

Európai nagy sebességű vasúti járatok. Mikor jön el a vezető nélküli vasút kora? Fotó: Reuters

Míg a jelenleg használt normál, központosított vezérlés esetén az összes vonat folyamatosan jelzi tartózkodási helyét az irányítóközpontnak, amely ezután meghatározza az egyes vonatok közlekedését, KRRI ehelyett olyan vezérlési módszert kíván megvalósítani, ahol minden vonat meghatározza saját közlekedését a vonatok közötti kommunikáció és a helyzetjelentés alapján. Az autonóm vezetési rendszer lehetővé teszi a vonatoknak, hogy megosszák egymással az információt, például az útvonalat, a megállási helyeket és a menetsebességet, valamint hogy

valós időben felismerjék, értékeljék és reagáljanak a szokatlan helyzetekre.

A teszteket olyan technológiával is elvégezték, amely lehetővé teszi a vonatoknak, hogy a csomópontokon és kereszteződéseken keresztül meghatározzák saját útvonalukat. A KRRI szerint az 5G-kommunikáció használata az adatátviteli kapacitást és a megbízhatóságot akár hússzorosára is javítja a most használt GSM-R-hez képest. Ez a technológia biztosítja, hogy csúcsidőkben, a legforgalmasabb útvonalakon is fennakadás nélkül haladhasson a vasúti közlekedés.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.