Megállíthatatlan terjed az online vásárlás: minden harmadik honfitársunk rendelt már minimum egyszer valamit a világhálón az elmúlt bő fél évben, 85 százalékuk pedig visszatérő vendég, azaz havonta legalább egyszer internetes áruházban költi a pénzt. A tipikus magyar webes vásárló átlagosan 39 éves, legalább érettségizett és magát alapvetően jómódúnak tartó városi lakó. Az átlagéletkor 30–55 év közötti és inkább férfiak választják a kényelmes beszerzési módot – mutat rá a legújabb Fizetési élmény riport.

Ebben megállapítják azt is, hogy itthon is emelkedik az immár több mint 3,2 millió felhasználót jegyző piacon az internetes szolgáltatások iránti bizalom. Ezt mutatja, hogy a vásárlók kétharmadának van online előfizetése és több mint felük mentette el a kártyaadatát valamely virtuális szolgáltatónál.
Az online előfizetések közül a biztosítási és videóstreaming szolgáltatások a legnépszerűbbek, amit a zenestreaming követ. Ami a kártyaadatokkal kapcsolatos bizalmat illeti, a legtöbben a Simplepay-nél regisztrálnak, majd a PayPal, a Díjnet és a Barion következnek a használat gyakoriságában.
Bár sokan azt gondolják, hogy minden webshopban lehet kártyával fizetni, ez a magyarországi internetes kereskedelemben még nincs így, pedig számos előnye van. Egyrészt biztosítja, hogy nem megfelelő szolgáltatás esetén a vásárló visszakapja a pénzét, másrészt a mentett kártyás megoldás sokkal egyszerűbbé teszi a vásárlási folyamatot. A piackutatások adatai ráadásul arra utalnak, hogy az előnyökre egyre inkább ráéreznek a vásárlók és igénylik a komfortos megoldást.

Hasonlóan a hagyományos lehetőségekhez, az online vásárlás legnagyobb bizalmat igénylő része a fizetés, hiszen amíg egy rossz kép a termékről csak keveseket riaszt el, a fizetés során fellépő legkisebb kétely miatt is könnyen elállnak a vevők vásárlástól – állapítja meg a Fizetési élmény riport. Meglepően magas arány mutatja ennek fontosságát: a kutatás szerint tízből kilenc magyar hagyta abba az online vásárlást a célegyenesben, tehát akkor, amikor a kiválasztott termék már a kosarában volt, végül mégis elállt a tranzakciótól. Megjegyzik, hogy bár az online boltok egyik legnagyobb előnye a kényelem, a magyarok több mint fele nem érez biztonságérzetet a webes vásárlás során, ötödük pedig kifejezetten a fizetésnél érzi magát kellemetlenül a személytelenség miatt.