Nő az internetes fizetések iránti bizalom a webkereskedelemben

Az online vásárlás legnagyobb bizalmat igénylő része a fizetés, egy rossz kép csak keveseket riaszt el,

Magyar Nemzet
2020. 10. 06. 13:15
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megállíthatatlan terjed az online vásárlás: minden harmadik honfitársunk rendelt már minimum egyszer valamit a világhálón az elmúlt bő fél évben, 85 százalékuk pedig visszatérő vendég, azaz havonta legalább egyszer internetes áruházban költi a pénzt. A tipikus magyar webes vásárló átlagosan 39 éves, legalább érettségizett és magát alapvetően jómódúnak tartó városi lakó. Az átlagéletkor 30–55 év közötti és inkább férfiak választják a kényelmes beszerzési módot – mutat rá a legújabb Fizetési élmény riport.

Jellemzően az aktív, jómódú vásárlók választják a netes megoldást Fotó: Katona Vanda

Ebben megállapítják azt is, hogy itthon is emelkedik az immár több mint 3,2 millió felhasználót jegyző piacon az internetes szolgáltatások iránti bizalom. Ezt mutatja, hogy a vásárlók kétharmadának van online előfizetése és több mint felük mentette el a kártyaadatát valamely virtuális szolgáltatónál.

Az online előfizetések közül a biztosítási és videóstreaming szolgáltatások a legnépszerűbbek, amit a zenestreaming követ. Ami a kártyaadatokkal kapcsolatos bizalmat illeti, a legtöbben a Simplepay-nél regisztrálnak, majd a PayPal, a Díjnet és a Barion következnek a használat gyakoriságában.

Bár sokan azt gondolják, hogy minden webshopban lehet kártyával fizetni, ez a magyarországi internetes kereskedelemben még nincs így, pedig számos előnye van. Egyrészt biztosítja, hogy nem megfelelő szolgáltatás esetén a vásárló visszakapja a pénzét, másrészt a mentett kártyás megoldás sokkal egyszerűbbé teszi a vásárlási folyamatot. A piackutatások adatai ráadásul arra utalnak, hogy az előnyökre egyre inkább ráéreznek a vásárlók és igénylik a komfortos megoldást.

Az elektronikus tranzakciók száma már átlépte az egymilliárdot Fotó: Bach Máté

Hasonlóan a hagyományos lehetőségekhez, az online vásárlás legnagyobb bizalmat igénylő része a fizetés, hiszen amíg egy rossz kép a termékről csak keveseket riaszt el, a fizetés során fellépő legkisebb kétely miatt is könnyen elállnak a vevők vásárlástól – állapítja meg a Fizetési élmény riport. Meglepően magas arány mutatja ennek fontosságát: a kutatás szerint tízből kilenc magyar hagyta abba az online vásárlást a célegyenesben, tehát akkor, amikor a kiválasztott termék már a kosarában volt, végül mégis elállt a tranzakciótól. Megjegyzik, hogy bár az online boltok egyik legnagyobb előnye a kényelem, a magyarok több mint fele nem érez biztonságérzetet a webes vásárlás során, ötödük pedig kifejezetten a fizetésnél érzi magát kellemetlenül a személytelenség miatt.

Márpedig tovább szigorodik a bankkártyás fizetés a webáruházakban: az Európai Unió idén tervezi bevezetni a PSD2-t (Payment Service Directive 2), amely szerint a szereplőknek még szigorúbb ügyfél-hitelesítési előírásoknak kell majd megfelelniük.

A kártyatársaság szerint könnyebb lesz a hitelesített fizetés a vásárlásnál Fotó: Kallus György

Az egyik meghatározó iparági szereplő, a MasterCard szerint a hitelesítésre a legjobb megoldást a biometria (telefonos ujjlenyomat- vagy arcfelismerés) jelenti, ami sokat javít a felhasználói élményen is, hiszen nem kell megjegyezni bonyolult jelszavakat, számsorokat.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.