Mély vízben a tudatosság: digitálisan érettebbek a háztartások

Tavasszal sokkhatásként érte a munkavállalók egy részét, hogy otthonról, egyedül kell helyt állniuk a digitális irodában, mára kialakulóban van ez a fogyasztási kultúra.

Magyar Nemzet
2020. 11. 04. 11:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Letisztult a fogyasztói magatartás a digitális eszközhasználat terén: tavasszal az otthoni munkavégzés tömeges bevezetésével, a digitális oktatásra való átállással felvásárolták az elérhető készleteket a háztartások, mostanra azonban jóval tudatosabbak és hosszú távra építik az otthoni eszközparkjukat – figyelte meg a MediaMarkt az ősszel.

Műszaki felmérés. Nem tűnik átmenetinek a fogyasztói szokások változása Fotó: Havran Zoltán

A műszaki áruházlánc a legújabb kutatásának eredményeit közölte lapunkkal. Eszerint nyár óta extra keresletet regisztrálnak a magasabb kategóriájú termékekre, és például egyre jellemzőbb, hogy a számítástechnikai készülékeket használatra készen, szoftverekkel ellátva kérik a vásárlók – a leggyakrabban ez a notebookoknál fordul elő.

– Voltak napok tavasszal, amikor a notebookok forgalma egy tavalyi átlagos nap ötszörösének felelt meg. A keresletélénkülés a digitális termékek iránt nyáron sem esett vissza, sőt minden hónapban két számjegyű növekedést figyeltünk meg – közölte Magyar Norbert, a MediaMarkt beszerzési igazgatója. Mint mondta, az első járványhullám közben még tűzoltás jelleggel vásároltak az otthonról dolgozók, akik azóta tudatosabbaknak tűnnek, augusztus óta ugyanis hasonló

Notebookokba költözött az irodai élet. Bizalmi alapon hatékony is lehet a távoli digitális kapcsolat Fotó: 123RF

célokra főként a közép- és felső kategóriás laptopokat, notebookokat keresik.

– Az elmúlt két hónapban csak a notebookok forgalma negyven százalékkal nőtt, de töretlen a népszerűsége a tableteknek, a nyomtatóknak és a webkameráknak is.

Ehhez az iskolakezdési időszak is hozzájárulhatott, amikor húsz százalék feletti forgalomnövekedést értünk el éves összevetésben. Sőt a nyomtatókból kis időre ki is fogytunk a megnövekedett kereslet miatt – jelezte a beszerzési igazgató.

Úgy folytatta, hogy tavasszal sokak számára kiderültek az otthoni hiányosságok a használati berendezésekben, ekkor meghatározó arányban kezdték el beszerezni a családok a nagyobb kapacitású hűtőket, fagyasztókat, kenyérsütőket. Ez a lendület azóta már alábbhagyott, miközben például a felső kategóriás okos televízióknak tavasz óta töretlen a népszerűsége, a forgalmuk várakozáson felüli.

Örök divat a lapos tévé. Most már nem státuszszimbólum, hanem újragondolt kényelmi eszköz otthonra Fotó: Havran Zoltán

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.