– Az otthoni munkához és a tanuláshoz szükséges műszaki termékek, számítástechnikai eszközök a legkeresettebbek a koronavírus-járvány évében, ami arra utal, hogy meghatározó változást idézett elő a pandémia a mindennapokban, a fogyasztási szokásokban. Például egyre többen állnak át hosszabb távon is a home office-ra, ehhez megfelelő eszközök szükségesek, ami meglátszik az eladásokon. A felhasználók törekednek a minőségi cserékre, a szükséges otthoni eszközpark kiegészítésére a nyomtatótól a notebookig. Arra számítunk, hogy a november 20-i „black friday” akciós napon is kiemelkedő forgalmat érnek el az árengedményes műszaki cikkek – közölte pénteken a Magyar Nemzettel a Kelet-Közép-Európa egyik legnagyobb online kereskedője, az eMag áruháztér kereskedelmi igazgatója.
Sásdi Norbert jelezte: az Extreme Digitallal tavaly egyesült, ezzel éves szinten százmilliárdos nagyságrendű árbevételt produkáló, piacvezető cégcsoport várakozásai szerint idén hárommillió látogató érkezik a black fridayre, akiknek mintegy hárommilliárd forintot spórolnak meg az akciókkal.

Vagyis várható, hogy minden korábbi fekete péntek forgalmát lekörözik a pénteki rendelések. Ezekből összesen mintegy 7,5 milliárd forintos napi forgalomra számítanak. Ez nagyjából 300 ezer eladott terméket jelenthet a saját értékesítésű és a több ezer kereskedelmi partner által kínált mintegy egymillió termékből – sorolta.
Maszk és egy fél disznó, akciósan
A kereskedelmi igazgató elmondta: széles választékkal készült a cégcsoport, például az év többi napján nem árusított termékek, elektromos autó, pepper robot, Covid-teszt, de még egy fél disznó is szerepel az akciós ajánlatok között.
A gyorsan, nagy arányban fogyó termékek közül a műszaki eszközökön kívül egész évben többszörös a takarító-, fertőtlenítőszerek, higiéniai termékek eladása is, továbbá látványos az otthon szépítéséhez, a ház körüli munkákhoz szükséges eszközök eladásainak közel kétszeres növekedése – ezen árukörökben a black friday is erős forgalmat hozhat.

– Az internetes vásárlás kialakult rendszerében nagy változást idéz elő, hogy a tavaszi kijárási korlátozások után is több az olyan vásárló, aki már a fogyasztási termékeket is a webáruházakból rendeli, így az eMag is nyitott az élelmiszerpiac felé. A tartós élelmiszerek, italok, delikátesztermékek kínálata folyamatosan bővül, zajlanak a tárgyalások a gyártókkal. Ebben a termékkörben már tavasszal is ki tudtuk segíteni az áruházláncokat a lakosság ellátásában – mutatott rá Sásdi Norbert.