Minden idők legnagyobb forgalmát bonyolíthatja az eMag

Zajlik a piacvezető webáruház, az eMag idei „fekete péntek”-kampánya. Az Extreme Digitallal tavaly egyesült cég hét és fél milliárdos napi forgalommal számol.

2020. 11. 20. 9:43
Shoppers reach out for television sets as they compete to purchase retail items on Black Friday at a store in Sao Paulo
Tévékészülékekért vívott közelharc a brazíliai São Paulóban Fotó: REUTERS/Paulo Whitaker
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Az otthoni munkához és a tanuláshoz szükséges műszaki termékek, számítástechnikai eszközök a legkeresettebbek a koronavírus-járvány évében, ami arra utal, hogy meghatározó változást idézett elő a pandémia a mindennapokban, a fogyasztási szokásokban. Például egyre többen állnak át hosszabb távon is a home office-ra, ehhez megfelelő eszközök szükségesek, ami meglátszik az eladásokon. A felhasználók törekednek a minőségi cserékre, a szükséges otthoni eszközpark kiegészítésére a nyomtatótól a notebookig. Arra számítunk, hogy a november 20-i „black friday” akciós napon is kiemelkedő forgalmat érnek el az árengedményes műszaki cikkek – közölte pénteken a Magyar Nemzettel a Kelet-Közép-Európa egyik legnagyobb online kereskedője, az eMag áruháztér kereskedelmi igazgatója.

Sásdi Norbert jelezte: az Extreme Digitallal tavaly egyesült, ezzel éves szinten százmilliárdos nagyságrendű árbevételt produkáló, piacvezető cégcsoport várakozásai szerint idén hárommillió látogató érkezik a black fridayre, akiknek mintegy hárommilliárd forintot spórolnak meg az akciókkal.

Spanyolországi black friday. Nálunk virtuálisan zajlik a közelharc az akciós műszaki termékekért – Fotó: REUTERS/Paulo Whitaker

Vagyis várható, hogy minden korábbi fekete péntek forgalmát lekörözik a pénteki rendelések. Ezekből összesen mintegy 7,5 milliárd forintos napi forgalomra számítanak. Ez nagyjából 300 ezer eladott terméket jelenthet a saját értékesítésű és a több ezer kereskedelmi partner által kínált mintegy egymillió termékből – sorolta.

Maszk és egy fél disznó, akciósan

A kereskedelmi igazgató elmondta: széles választékkal készült a cégcsoport, például az év többi napján nem árusított termékek, elektromos autó, pepper robot, Covid-teszt, de még egy fél disznó is szerepel az akciós ajánlatok között.

A gyorsan, nagy arányban fogyó termékek közül a műszaki eszközökön kívül egész évben többszörös a takarító-, fertőtlenítőszerek, higiéniai termékek eladása is, továbbá látványos az otthon szépítéséhez, a ház körüli munkákhoz szükséges eszközök eladásainak közel kétszeres növekedése – ezen árukörökben a black friday is erős forgalmat hozhat.

A pandémia alatt többen választják a készpénzmentes fizetési megoldásokat – Fotó: Katona Vanda

– Az internetes vásárlás kialakult rendszerében nagy változást idéz elő, hogy a tavaszi kijárási korlátozások után is több az olyan vásárló, aki már a fogyasztási termékeket is a webáruházakból rendeli, így az eMag is nyitott az élelmiszerpiac felé. A tartós élelmiszerek, italok, delikátesztermékek kínálata folyamatosan bővül, zajlanak a tárgyalások a gyártókkal. Ebben a termékkörben már tavasszal is ki tudtuk segíteni az áruházláncokat a lakosság ellátásában – mutatott rá Sásdi Norbert.

A járvány alakítja a szokásokat

Mint mondta, a pandémia hatására régóta jellemző, akár több évtizedes vásárlói attitűdök változtak meg hetek, hónapok alatt, és bár nyáron nagyjából visszarendeződött az e-kereskedelmi értékesítés a korábbi medrébe, a második hullám érkeztével újra bővül a forgalom.

– A járványhatás meglátszik a fizetési módokon is: az első hullámban elterjedtek a készpénz- és érintésmentes megoldások, ekkor a vásárlók korábbi 35 százalékos aránya 45 százalék fölé emelkedett az eMag-nál a bankkártyás megoldások javára. Most újra növekszik a készpénzmentes vásárlók aránya, mivel a vírus terjedésével fokozottabban jelenik meg a biztonságos vásárlás iránti igény – ismertette az igazgató, aki szerint ezek a megoldások a pandémia után is hasznos vásárláskönnyítő eszközök lesznek, habár még időre van szükség, hogy a mindennapokban uralkodóvá váljanak.

Futárokat tehermentesít a csomagautomata

Úgy folytatta, hogy a korábbiaknál többen kérik a házhoz szállítást, noha a magyarok híresen szeretik a személyes, bolti átvétel lehetőségét. Az eMAG frissen nyílt három üzlete még csak kismértékben befolyásolja a vásárlási szokásokat, de például az Extreme Digital országos szaküzlethálózatában megfigyelhető, hogy azelőtt a rendelések 60 százalékát – még ha otthonról is kérték – a webáruház saját boltjában vették át a vevők. A pandémia alatt viszont az arányuk 30 százalékra zuhant, és többségben vannak az utánvétes, házhoz szállítással kért rendelések, amelyek a szállítási kapacitásnak jelent extra terhelést. – Nagyon komoly felkészültség, rugalmasság kell ahhoz, hogy követni lehessen a fogyasztói szokások gyors változásait ebben az évben – mondta Sásdi Norbert.

Kipakolás az akcióhoz. Már nem tartjuk vissza magunkat a tartós fogyasztási cikkek vásárlásától (képünk illusztráció) – Fotó: Bach Máté

Sásdi Norbert megjegyezte: számítottak rá a tavaszi felfutás után, hogy az év végére is erős lehet az online forgalom, de nyárra az előzetes várakozásokhoz képest markánsabban visszatért a bolti vásárlások iránti igény, ekkora fordulatra pedig már nem számított a piac. – Ősztől változott újra a helyzet, viharos gyorsasággal – jegyezte meg.

Arra is kitért, hogy sokaknak jelent rugalmasabb megoldást a csomagautomatába történő kézbesítés, amikor nem kell otthon ülve várni a futár érkezését, hanem a vevő maga szabhatja meg, mikor tudja átvenni a megrendelést a közeli automatából, amit az eMag-nál easyboxnak hívnak. Az év végéig Budapesten száz helyszínen helyeznek el ilyen berendezéseket, a jövő év végére viszont a cég tervei szerint 500 helyszínen működő csomagautomata-hálózattal rendelkeznek majd.

 

Ingyenes állami segítség a soppingoláshoz

Mit tehetünk, ha egy német webshopból megrendelt, kifizetett termék nem érkezett meg? Ha egy szlovák üzletben vásárolt műszaki termék meghibásodott? Ha egy ír légitársaság elvesztette a poggyászt? Másfél évtizeddel ezelőtti megalakulása óta az Európai Fogyasztói Központok Hálózata (ECC-Net) több mint egymillió hasonló, határon átnyúló ügyben járt el az európai fogyasztók érdekében – hívta fel a figyelmet az Innovációs és Technológiai Minisztérium. Az Európai Fogyasztói Központ 29 európai ország vállalkozásaival, az uniós tagállamok mellett az Egyesült Királyság, Izland és Norvégia cégeivel szemben felmerülő problémák esetén kínál ingyenes panaszkezelési lehetőséget és idegen nyelvi támogatást, főként az elektronikus kereskedelem, a légi közlekedés és a turizmus témakörében.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.