Vásár nincs, de az üzletekben ott vannak a fogyasztóvédők

Bár az idén elmaradtak a hagyományos adventi kitelepülések, a hatóság megtalálja az ellenőrzési feladatokat az ünnep előtti bevásárlások szezonjában.

Magyar Nemzet
2020. 12. 13. 14:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A családok járványhelyzetben is biztonságos ünnepi készülődése érdekében a fogyasztóvédelmi hatóság a kiszolgálás minőségét és a kiszolgálási időről szóló tájékoztatási gyakorlatot is ellenőrzi az üzletekben.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium emlékeztetett: a járvány miatt a decemberi ellenőrzések hagyományos helyszíneként szolgáló adventi vásárok elmaradtak.

Évek óta tömegek fordultak meg a Vörösmarty téri karácsonyi vásárban, amelyet idén nem rendeztek meg a járványveszély miatt Fotó: Magyar Nemzet

Ezért a boltokban mérik fel a gyors és gördülékeny kiszolgálás feltételeit, illetve azt, hogy azokat miként biztosítják a kereskedők, akik így tehetnek legtöbbet a vásárlók és a munkavállalók egészségéért.

Az eredmények alapján a tárca megvizsgálja majd, hogy a vállalkozásokat milyen szabályozási eszközökkel lehet a kiszolgálási idővel kapcsolatos tájékoztatásra kötelezni – közölték.

A webáruházak a járvány igazi nyertesei, mivel a legtöbben az online vásárlás biztonságos módjára álltak át
Fotó: Pexels

Az online áruházakban, vásárlós applikációkban is jelen vannak a fogyasztóvédők, ahol próbavásárlásokkal igyekeznek kiszűrni a szabálytalan árfeltüntetést, a megtévesztő kereskedői gyakorlatot vagy a nem megfelelő panaszkezelést, és lecsapnak a veszélyes vagy hamis termékekre is.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.