Negyedére esett vissza az előző évihez képest a Hungexpo Zrt. árbevétele 2020-ban a koronavírus-járvány miatt, és ez meglátszik a cég jövedelmezőségén is – közölte Ganczer Gábor vezérigazgató hétfőn online sajtótájékoztatón. A Hungexpo tavalyi árbevétele 2,7–2,8 milliárd forint között volt, eredménye pedig 160 millió forint körül alakult.
A vezérigazgató bejelentette, hogy a koronavírus-járvány miatt hozott kormányzati intézkedésekre tekintettel idén a márciusi AGROmashEXPO, a FeHoVa és a Boat Show kiállítást digitális formában rendezik meg. Ganczer Gábor elmondta, ha a kormány március után is fenntartja intézkedéseit, akkor az áprilisra tervezett Construma építőipari kiállítást júniusban rendezik meg. Szerinte van esély arra, hogy az eucharisztikus világtalálkozót és a vadászati világkiállítást megtartsák az idén.
Ganczer Gábor szólt arról is, hogy a koronavírus miatt a Hungexpo tavaly az eredeti tervekhez képest kisebb kiállításokat tudott rendezni, kevesebb látogatói számmal, ugyanakkor érdeklődés mutatkozott a rendezvények iránt az online térben. A digitális kiállítással a fizikai rendezvények közönségének 20–25 százalékát érik el, ezért a virtuális lehetőség biztosítása a szakma kiszolgálása miatt fontos – tette hozzá.
Az idén a Hungexpo azzal számol, hogy ha az átoltottság eléri a kívánatos szintet, akkor a második fél évben szép eredményeket tudnak felmutatni a saját szervezésű belföldi és a nagy nemzetközi rendezvények megtartásával.
Ganczer Gábor beszámolt arról is, hogy a Hungexpo fejlesztette applikációját, digitális stúdiót hozott létre, és kiegészítő profilként a filmforgatások piacára is szeretnének lépni. A Hungexpo pavilonjai alkalmasak arra, hogy stúdióként funkcionáljanak filmforgatáshoz, és a kiállításokhoz szükséges szolgáltatások a filmiparban is működhetnek, ezáltal azok az alvállalkozók is munkához juthatnak, akik a fizikai kiállítások leállása miatt most nem dolgoznak – hangsúlyozta a vezérigazgató.
Az AGROmashEXPO március 3–6. között, a FeHoVa és a Budapest Boat Show március 18–21. között lesz virtuálisan elérhető. A virtuális térben a kiállítók digitális standot tudnak kialakítani, ahol feltölthetik az információjukat, és chat funkciójuk is lenne.