Inkább otthonról fizetjük a csekket, mint a postán

Megháromszorozódott a sárga csekkek applikációs befizetése egy év alatt, egyre többen értékelik nagyra az időtakarékos digitális megoldásokat.

2021. 02. 03. 10:32
null
Nem csoda, hogy egyre többen választják a postára járás helyett Forrás: Magyar Posta Zrt.
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Éppen jókor, a járvány kirobbanása előtt újította meg a Magyar Posta Zrt. és a Díjnet a közös mobilalkalmazását, az iCsekket, ezért részben ennek és a pandémia nyomán elrendelt korlátozásoknak is következménye, hogy egy év alatt megháromszorozódott az applikációban végrehajtott befizetések száma.

Az alkalmazással a papíralapú csekken lévő QR-kód beolvasása után elektronikus fizetéssel egyenlíthetők ki a közműszolgáltatói díjak. Az applikáció frissítése kitért a 2021-től kötelező erős ügyfél-hitelesítésnek való megfeleltetésre is. Emellett már a Díjnetről átirányított számlák teljes képe is megtekinthető.

Nem csoda, hogy egyre többen választják a postára járás helyett
Fotó: Magyar Posta Zrt.

A veszélyhelyzet nyári megszűnésével valamelyest ugyan mérséklődött az alkalmazás használatának emelkedése, de összességében az év egészében kiemelkedő sikere volt. A társaság közölte azt is, hogy a csekkek csaknem harmadát bankkártyával fizetik az ügyfelek a postákon.

A postai QR-kódos csekkbefizetés az iCsekk mellett a Budapest Bank, valamint az OTP-csoport egyes alkalmazásaiba beépülve is elérhető, és további partnerek is érdeklődnek a megoldás iránt. Ezen szolgáltatások összességén keresztül fizettek be az ügyfelek

több mint nyolcmillió csekket, összesen csaknem nyolcvanmilliárd forint értékben 2020-ban,

a március és december közti időszakot összehasonlítva 2019 azonos időszakával ez a befizetések háromszorozódását jelenti. Egy ügyfél tavaly havonta átlagosan három csekket fizetett be ilyen módon.

– A járvány miatt változtak a szokásaink, és ez érintette a pénzügyeinket is. Többen és többször használják a digitális pénzügyi megoldásokat, mint korábban, ugyanakkor ezzel párhuzamosan még mindig erős az ügyféligény a csekkek postai befizetésére – mondta Forrai Péter, a Magyar Posta Zrt. üzleti vezérigazgató-helyettese. Hozzátette, a társaság egyszerre kínál megoldást a hagyományos és a digitális megoldások iránt elkötelezett ügyfeleinek is. Az iCsekk átvezet a fizikaiból a digitális szolgáltatásba, egyszerre jelképezi a világ változását és felel meg az aktuális társadalmi igényeknek – tette hozzá.

Előnyök sora:

  • A csekkbefizetés akár otthonról, postai nyitvatartási időn kívül is lehetséges, és egyszerű a használata.
  • A QR-kód beolvasása után a számlát nem kötelező kiegyenlíteni, lehetőség van későbbi befizetésre is.
  • A várakozó számlák fizetési határideje előtt emlékeztető üzenet érkezik.
  • A sikeres befizetést visszaigazoló e-mail-üzenet is megtartható – ez a visszaigazolás később is újraküldhető az appból.
  •  

    A téma legfrissebb hírei

    Tovább az összes cikkhez chevron-right

    Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább az összes cikkhez chevron-right

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.