Megszűnnek őszre a késések a ceglédi vasútvonalon

Felújítja a legforgalmasabb elővárosi vonal, a 100a Budapest–Cegléd–Szolnok elhasználódott pályaelemeit a nemzeti vasúttársaság. Őszre megújult pályán, a mostaninál kevesebb késéssel járhatnak a MÁV új emeletes vonatai.

2021. 03. 25. 17:13
Balatonlelle, 2017. március 17. A Plasser-Theuer BM 1000 típusú, Európában egyedülálló alépítményjavító géplánc működés közben a dél-balatoni vasútvonal korszerűsítési munkálatain Balatonlellénél 2017. március 17-én. MTI Fotó: Varga György Fotó: Varga György
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elővárosi közlekedés javítása egyre inkább a figyelem középpontjába kerül, ennek fontos eleme a fővárosba bevezető pályák műszaki állapota. A legforgalmasabb Budapest–Cegléd–Szolnok vonal sok műszaki problémával küzdő részeit most felújíthatják. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója online tájékoztatóján elmondta,

régóta várt munkálatok indulnak el április 6-án, köszönhetően a húszmilliárd forintos kormányzati támogatásnak. Így idén közel kétszer akkora forrás áll rendelkezésre a vasúthálózat karbantartására, mint a korábbi években.

Az vezető szerint a jövőben is szeretnék folytatni ezt az Infrastruktúra versenyképesség javító programjukat, évente több tíz milliárdot kívánnak erre fordítani, melynek során az elővárosi vonalak fővárosi részeit átépítik.

A MÁV maga végzi el a rekonstrukciós munkálatokat

A kormány tavaly decemberi döntése értelmében a vasúttársaság támogatást kapott a 100a vonal felújításának folytatására, a Vecsés és Üllő, az Üllő és Monor közötti nyíltvonali szakaszok, valamint Üllő és Monor állomások pályarészeinek felújítására.

Az áprilistól késő őszig megvalósuló kivitelezés során Vecsés és Monor között mintegy 33 kilométernyi vasúti pályát újítanak fel, elvégzik a szükséges váltócseréket, megerősítik a felsővezetéki hálózatot.

Öt közúti átkelőhely is megújul a nyíltvonalon, és az ezekhez csatlakozó utak aszfaltozását is elvégzik, ezáltal biztonságosabbá, zökkenőmentesebbé válik az áthaladás.

A várhatóan ősz végére befejeződő munkálatoknak köszönhetően helyreállhat ezen a szakaszon is az eredeti, óránként 120 kilométeres pályasebesség, megszüntethetőek a sebességkorlátozások, ezáltal megbízhatóbbá és kiszámíthatóbbá válik a közlekedés, csökken a meghibásodások száma.

A MÁV 100a vonalán naponta 210 személyvonat és ötven áruszállító szerelvény halad át. Ha elkészül a felújítás, akkor a menetrend jelenleg nyolcvanszázalékos betartása kilencvenszázalékosra emelkedhet, mondta az elnök-vezérigazgató.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.