Az otthoni kávézásra havonta átlagosan háromezer forintot költenek a magyarok a Costa Coffee és a GKI Digital közös, kávézási szokásokat felmérő kutatása szerint, amelyben 2700 embert kérdeztek meg, közülük több mint kétezren rendszeres kávéfogyasztók. A válaszadók 28 százaléka ennél is többet, 3-5 ezer forintot költ kávézásra, míg ötezer forint feletti összeget csak minden tizedik válaszadó.

Sokan kávéznak a munkahelyükön, ők havonta legfeljebb háromezer forintot költenek erre, míg a válaszadók több mint fele nem fizet a munkahelyi kávéért, azt a munkaadója biztosítja számára.
Elviteles kávéra a válaszadók 15 százaléka háromezer forintnál magasabb összeget költ havi szinten, és minden ötödik fővárosi szintén legalább háromezer forintot költ havonta útközbeni kávéfogyasztásra.
A megkérdezettek hatvan százaléka ugyancsak háromezer forintot szánna arra, hogy kávézóban fogyassza el kedvenc feketéjét: egy espressoért átlagosan 482 forintot, míg latte vagy cappuccino italokért 694 forintot hajlandók fizetni a válaszadók.
A kávé alapanyagát főként szupermarketekben (47 százalék) és hipermarketekben (36 százalék), illetve diszkont üzletekben (34 százalék) vásárolják. A válaszadók közel ötöde kávéra specializálódott webáruházban, míg tizede online szupermarketben vásárolja meg a kávét.
A kávét fogyasztók márka-hűek: a vásárlók közel fele általában a megszokott márkát választja, de fenntartja, hogy szívesen kipróbál esetleg mást is, ha megtetszik neki egy-egy új kávé. Minden ötödik válaszadó néhány kedvenc márka közül választ, míg 34 százalék mindig a megszokott márkát választja.
A tapasztalatok szerint a magyar kávépiac növekedésének a motorja a szemes és a kapszulás kávé: a felmérés szerint a válaszadók kétharmada vásárol szemes vagy kapszulás kávét, míg közel fele vesz őrölt kávét is.
A kávévásárlás fő szempontja minden második embernél a korábbi tapasztalat, a kóstolás, de a válaszadók harmada a márkát, az árat és a kávé erősségét is a választási kritériumok közé sorolta. A fenntarthatósági szempontokat a kávéivók nyolcvan százaléka tartja fontosnak, és a fogyasztók hét százaléka a kávé vásárlásakor is szem előtt tartja ezt.