időjárás 6°C Gál 2021. October 16.
logo

A digitális oktatással zártabb lett a virtuális tér

Magyar Nemzet
2021.05.15. 17:10
A digitális oktatással zártabb lett a virtuális tér

A járványhelyzet miatt bevezetett digitális oktatás jelentős hatással volt a fiatalok szinte valamennyi korcsoportjára: összesen mintegy hetven százalékuk került kapcsolatba a virtuális tanulással – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A felmérés szerint a 19–29 éves korosztály 51 százaléka kevesebbet találkozott a családtagjaival vagy mozdult ki otthonról, mint korábban. A fiatalok kilencven százaléka pedig banki ügyeit is otthonról, digitálisan vagy online intézte.

A teljes lakosságra is általánosan jellemző óvatosság és járványügyi előírások betartása mellett kijelenthető, hogy a 19–29 éves városi korosztály tagjai fokozottabban igénylik a találkozásokat a többi korosztályhoz képest. A felmérés szerint az érintett fiatalok több mint ötven százaléka az idei első negyedévben és a múlt év utolsó három hónapjában is ritkábban találkozott a családtagokkal, míg 2020 harmadik negyedében ez csak a 35 százalékukra volt igaz. A K&H ifjúsági indexe szerint a nők 58 százalékára volt ez jellemző az idei első negyedévben, a férfiak körében azonban csak 43 százalékos volt az arányuk.

Miközben a múlt év utolsó negyedévéhez képest a családtagokkal ritkábban találkozó fiatalok aránya stagnált, jelentősen nőtt a fertőzéssel kapcsolatba kerülők aránya.

A fiatalok 43 százaléka mondta azt, hogy őt vagy valamelyik családtagját, ismerősét megfertőzte a vírus. Arányuk a múlt év harmadik negyedévében még nyolcszázalékos volt, a negyedikben pedig 27 százalékot tett ki, vagyis jelentős növekedés következett be.

Tehát minden negyedik fiatal kapcsolatba került a járvánnyal, s köztük fokozottan a diákok, akik körében 64 százalékos volt ez az arány 2021 első három hónapjában.

A fiatalok kilencven százaléka a pénzügyeket jelezően már a bankfiók meglátogatása nélkül, digitálisan intézi
Fotó: Havran Zoltán

A járvány miatt a 19–29 éves korcsoportban a diákoknak a 77 százaléka maradt távol az iskolától és tért át a digitális oktatásra. Ha nemcsak a tanulókat, hanem a teljes 19–29 éves korosztályt nézzük, akkor a korcsoportos bontásból az látszik, hogy a 19–25 évesek 41 százaléka volt érintett személyesen az online oktatásban, a 26–29 éveseknek pedig csak a 11 százaléka. Az alacsonyabb arány pedig azzal magyarázható, hogy utóbbiak körében sokan már elhagyták az iskolapadot, azaz dolgoznak. – A fiatalok kilencven százaléka a pénzügyeket is bankfiók meglátogatása nélkül, digitálisan intézte. Természetesen ők eddig is nyitottak voltak arra, hogy a bankukhoz ilyen módon kapcsolódjanak, a járványhelyzet erre csak ráerősített – fűzte hozzá a kutatás eredményeinek összegzéséhez Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.