Közzétették a hazai földgázszolgáltatás jellegzetességeivel kapcsolatos Felhasználói Elégedettségi Felmérést, amelyet 2020-ban első alkalommal végzett el a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal. A felmérést az az együttműködésen alapuló, tevékeny törekvés alapozta meg, hogy a földgázpiaci szereplők és a szabályozási hivatal hatékonyabbá tegye a fogyasztói jogok védelmét hazánkban – jelezték.
Többek között a földgázellátás lakosság által tapasztalt folyamatossága, az óraleolvasás, az ügyfélszolgálati tevékenység, az ár-érték arány, a környezetvédelem fontossága, a számlázás és a szolgáltatóváltás kapcsán mondhatták el véleményüket a gázszolgáltatók ügyfelei, azaz közel ezer megkérdezett, fizető fogyasztó az országban.

Fotó: Beliczay László / MTI
Válaszaik több szempontból megerősítették a színvonalemelés, a fogyasztói biztonság érdekében tett eddigi lépéseket. Kiváló értékelést kapott az előfizetőktől a gázóra-leolvasásról és az előre tervezett ellátási szünetről szóló szolgáltatói tájékoztatás, a leolvasó kollégák munkája, a számlabefizetés különböző módjainak biztosítása, továbbá az ellátás folyamatossága. Amellett, hogy tendenciákra mutatnak rá, fontos, hogy a földgáz-felhasználók tapasztalatokon alapuló értékelése hiteles, ezért több szempontból hasznosak, mert képet adnak arról is, hogy az engedélyesek tevékenységének összehasonlítása, a szolgáltatások minősége alapján hol lehet szükség további szabályozásra vagy fejlesztésre.