Felkészült a budapesti repülőtér

A Budapest Airport a korlátozások enyhülésével vagy megszűnésével a személyforgalom jelentős növekedésére számít, a cargo pedig már tavasszal is kiemelkedő forgalmat jelez.

Magyar Nemzet
2021. 05. 16. 8:45
Budapest, 2020. április 4. Kirakodják a Liszt Ferenc-repülőtéren az Antonov Airlines International Cargo Transporter ukrán légifuvarozó társaság Antonov 124-100M típusú teherszállító repülőgépéből a Kínából érkezett újabb egészségügyi védőfelszereléseket 2020. április 4-én. A világ legnagyobb, rendszeresen használt teherszállító repülőgéptípusának egyik gépe érkezett Budapestre. MTI/Máthé Zoltán Fotó: Máthé Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kellően változatos légitársasági körnek és utazóközönségnek köszönhe­tően a régió más reptereinél gyorsabb forgalomnövekedést vár a Budapest Airport Zrt. közelmúltban kinevezett új vezérigazgatója. Chris Dinsdale, az AIRportal.hu-nak adott interjúban elmondta, hogy 2025-ben kezdődhet el az új utascsarnok megépítése, addig egy móló hozzáépítésével ideiglenesen megnyílhat az első terminál. A tervezett parkolóház kicsit más helyszínen épül meg, a helyére egy komplex tömegközlekedési csomópontot terveznek, amelyet a leendő vasútállomással is összekötnek.

A Budapest Airporton 64 861 utas fordult meg idén áprilisban, 95,2 százalékos csökkenést regisztrálva a 2019-es év azonos időszakához képest.

A járvány a tavalyi évben az áprilisi utasforgalomban eredményezte a legdrasztikusabb csökkenést: ekkor a havi utasforgalom a tízezer főt sem érte el.

Ehhez képest a most regisztrált induló és érkező utasok száma több mint ötszázötven százalékos növekedést jelent. A Budapest Airport a korlátozások enyhülésével vagy megszűnésével a személyforgalom jelentős növekedésére számít, ami azonban várhatóan nem éri el a 2019-es rekordév számait. Elsőként a rövid távú, európai légi összeköttetések feltámadása valószínű, áprilisban több légitársaság jelentette be járatai újraindulását.

A 2021 első negyedévében regisztrált rekord cargo forgalom és a kimagasló márciusi légiáru-szállítási adatok után áprilisban még magasabbra szöktek a növekedési mutatók:

az év negyedik hónapjában összesen 16 691 tonna árut kezeltek a budapesti repülőtéren, 62 százalékos növekedést regisztrálva a tavalyi év azonos időszakához, és 54,4 százalékos emelkedést mutatva 2019 azonos időszakához képest.

Kirakodnak a Liszt Ferenc-repülőtéren az Antonov Airlines International Cargo Transporter ukrán légifuvarozó társaság Antonov 124–100M típusú teherszállító repülőgépéből
Fotó: MTI/Máthé Zoltán

A Budapest Airport áprilisban együttműködési megállapodást írt alá a Csengcsou Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Henan Airport Grouppal és a CECZ/Utlink kínai–magyar üzleti és logisztikai fejlesztő vállalattal, a Magyarország és Kína közötti légi selyemút létrehozása céljából, amelynek nyomán további áruforgalom-növekedésre lehet számítani. Az előrejelzések szerint idén akár a mérföldkőnek számító százötvenezer tonnát is elérheti a légiáru-forgalom. A Budapest Airport megkezdte a repülőtéri cargo környezet és a BUD Cargo City további bővítésének előkészületeit.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.