Nem bíznak az akkumulátoros kamionokban

A városon kívüli terepen dolgozó teherautók jobban boldogulnak az üzemanyagcellás hajtással, mint az akkuval?

Munkatársunktól
2021. 05. 24. 19:51
A Volvo fejlesztőrészlegénél az autós szimulátor nem játékra, hanem a biztonsági technológiák fejlesztésére/ellenőrzésére szolgál Forrás: Autó-motor.hu
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Volvo-csoport megnyitotta üzemanyagcellával foglalkozó tesztlaboratóriumát a Volvo Construction Equipment (CE) azért, hogy 2040-ig megszüntesse a belső égésű motorok használatát a nehéz haszonjárművekben. A svédországi Eskilstunában, a Volvo CE műszaki központjában található laboratórium a Volvo-csoport első ilyen létesítménye – közölte a Bulkmaterials International.com.

A Volvo fejlesztőrészlege. A tesztlaborban az üzemanyagcellával kísérleteznek
Fotó: Autó-motor.hu

Míg az akkumulátoros-elektromos megoldások ideálisak a városi építkezésekhez és szállító járművek hajtásához, a nagy távolságokon használt járművek akkuinak mérete egyszerűen túl nagy, így nem praktikus a nehéz építőipari eszközöknek, ezért itt a hidrogén üzemanyag ígéretes alternatíva lehet.

A hidrogént sokféle módon lehet előállítani, és fontos, hogy az életciklus-szemlélet a teljes értékláncban érvényesüljön – mondta Toni Hagelberg, a Volvo CE vezetője. A tesztlaboratóriumban végzett kutatás és fejlesztés nemcsak a fosszilis anyagoktól mentes építőipari szállítógépek előállítására irányul, hanem azt is megvizsgálják, hogy maga a hidrogén hogyan keletkezett, és törekedni fognak a megújuló energiákból előállított üzemanyag használatára.

Nem a Volvo az egyetlen cég, amely a nagy haszongépjárművek hajtására hidrogént használ. Mint lapunk korábban beszámolt róla, a Hyundai Motor Company már kiszállította Svájcba a világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás teherautója, az Xcient Fuel Cell első tíz egységét. A vállalat rövid távon összesen

ötven Xcientet kíván kiszállítani Svájcba, míg 2025-ig összesen 1600 Xcient Fuel Cell teherautó forgalomba hozatalát tervezi.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.