A Volvo-csoport megnyitotta üzemanyagcellával foglalkozó tesztlaboratóriumát a Volvo Construction Equipment (CE) azért, hogy 2040-ig megszüntesse a belső égésű motorok használatát a nehéz haszonjárművekben. A svédországi Eskilstunában, a Volvo CE műszaki központjában található laboratórium a Volvo-csoport első ilyen létesítménye – közölte a Bulkmaterials International.com.

Fotó: Autó-motor.hu
Míg az akkumulátoros-elektromos megoldások ideálisak a városi építkezésekhez és szállító járművek hajtásához, a nagy távolságokon használt járművek akkuinak mérete egyszerűen túl nagy, így nem praktikus a nehéz építőipari eszközöknek, ezért itt a hidrogén üzemanyag ígéretes alternatíva lehet.
A hidrogént sokféle módon lehet előállítani, és fontos, hogy az életciklus-szemlélet a teljes értékláncban érvényesüljön – mondta Toni Hagelberg, a Volvo CE vezetője. A tesztlaboratóriumban végzett kutatás és fejlesztés nemcsak a fosszilis anyagoktól mentes építőipari szállítógépek előállítására irányul, hanem azt is megvizsgálják, hogy maga a hidrogén hogyan keletkezett, és törekedni fognak a megújuló energiákból előállított üzemanyag használatára.
Nem a Volvo az egyetlen cég, amely a nagy haszongépjárművek hajtására hidrogént használ. Mint lapunk korábban beszámolt róla, a Hyundai Motor Company már kiszállította Svájcba a világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás teherautója, az Xcient Fuel Cell első tíz egységét. A vállalat rövid távon összesen
ötven Xcientet kíván kiszállítani Svájcba, míg 2025-ig összesen 1600 Xcient Fuel Cell teherautó forgalomba hozatalát tervezi.