Többet költenek játékra idén a magyar szülők gyereknapon

Online jellemzően többet költenek játékokra a vásárlók, mint az üzletekben – derül ki egy kutatásból.

Magyar Nemzet
2021. 05. 29. 18:04
A customer looks at toys displayed for sale at the JoueClub Contesso shop in Nice
A szavatossági idő meghatározása sem volt szabályos Fotó: Reuters
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az idén többet költenek játékra a magyar szülők a gyereknapon – derül ki a játékkereskedő cégek MTI-nek küldött adataiból. A karácsony és a húsvét után a gyereknap előtti 1-2 hét az év egyik legforgalmasabb időszaka a játékkereskedőknél. A cégek adataiból az is látszik, hogy online többet költenek játékokra a vásárlók, mint az üzletekben.

A karácsony és a húsvét után a gyereknap környéke a legforgalmasabb időszak a játékkereskedőknél
Fotó: Reuters

A Regio Játékkereskedelmi Kft. legfrissebb adatai szerint a magyar családok online átlagosan 7800 forintért, személyesen áruházban 7200 forintért vásárolnak gyereknapi meglepetést az idén, ami kissé meghaladja az előző évit. Ebben az időszakban realizálódik a játékkereskedő éves forgalmának 8-10 százaléka. A legkeresettebb ajándékok között Lego-készletek, szabadtéri játékok és strandfelszerelések szerepelnek. A cég friss kutatása szerint a szülők 40 százaléka online és áruházban is vásárol, 36 százalékuk csak internetről rendel, egyötödük pedig kizárólag személyesen választja ki a meglepetést. A kutatásban részt vevők 30 százaléka 2000–6000 forintértn vásárol gyereknapi ajándékot, további 30 százalék azonban 6000 forintnál is többet szán az ünnepi meglepetésre gyermekenként.

A Játéksziget üzlethálózatot tulajdonló Formatex Kft. ügyvezető igazgatója és tulajdonosa, Borhi János az MTI-vel közölte: többéves tapasztalataik alapján a gyereknap, a karácsony és a húsvét után a harmadik legjelentősebb ünnep az ajándékok tekintetében, illetve a harmadik legforgalmasabb időszak a játékboltokban. A húsvéti szezon forgalma a pandémia miatti üzletbezárások miatt tavaly és az idén is kiesett az offline térben, így a gyereknap a második legforgalmasabb ünnep lett.

A Játéksziget.hu webáruházban a gyereknapot megelőzően az átlagos kosárérték az idén 12 ezer forint, ez közel azonos a tavalyival. Az üzletekben a múlt évben 5500 forint volt az átlagos kosárérték a gyereknap környékén, idén ez némiképp nőtt, átlagosan 5900 forintot költenek a vásárlók a Játéksziget üzletekben. A forgalomról elmondta: a webáruházban növekedést várnak. A látogatók számában és a kosárértékben ugyan nem mértek jelentős növekedést, viszont lényegesen több tranzakciót realizálnak, mint az előző év azonos időszakában. A Játéksziget-üzletekben az összehasonlítható időszakban, azaz május 18–31. között háromszázalékos növekedést várnak idén.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.