Budapest Airport: legyen az állam tulajdonos is

Úgy lenne biztosítható az elvárt minőség, ha a légikikötő állami kézbe kerülne – mondta Palkovics László a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérrel kapcsolatban.

Mediaworks
2021. 06. 25. 13:29
Budapest, 2017. május 10. A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülõtér, korábbi nevén Budapest Ferihegy nemzetközi repülõtér Budapest nemzetközi repülõtere, Magyarország öt nemzetközi repülõtere közül a legnagyobb és legismertebb. Forgalma meghaladja az évi 10 millió utast. MTVA/Bizományosi: Balaton József *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítõje közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Balaton József
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Az ország érdekeit is az szolgálja, hogy a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér ismét többségében magyar állami vagy magyar magántulajdonban legyen, hiszen így jöhet létre egy olyan színvonalas légikikötő, ahonnan és ahová bárki szívesen utazik majd – mondta el egyebek mellett a Figyelőnek adott interjújában Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, aki kormánybiztosként felel a Budapest Airport Zrt.-ben való többségi állami tulajdon megszerzésének előkészítéséért.

A jelenlegi tulajdonosi kör csak egy befektetési lehetőségként tekint a reptérre Palkovics László szerint Fotó: Havran Zoltán

Szerinte az államnak az államnak stratégiai és üzleti szempontból szüksége van a reptérre, különösen most, a koronavírus-járványt követő gazdasági újraindításban, amelyben a turizmusnak központi szerepe lesz. A jelenlegi tulajdonosi kör véleménye szerint csak egy befektetésként tekint a reptérre, így számukra nem prioritás annak fejlesztése a magyar gazdaság versenyképesebbé tétele, az idegenforgalom élénkítése és a közlekedéspolitikai célok elérése érdekében. Ezzel szemben az is látszik, hogy a környező országok repterei jó kezekben vannak, tiszták és rendezettek. Bécs, Pozsony, Prága, Varsó és Bukarest egyaránt komoly sikereket tud felmutatni, velük szemben Budapest egyértelműen lemaradt – fogalmazott a miniszter. Szerinte úgy lenne biztosítható az elvárt minőség, ha a légikikötő állami kézbe kerülne.

A Budapest Airport 2005-ös, a Gyurcsány-kormány által végrehajtott privatizációjával kapcsolatban Palkovics László elmondta: mára bebizonyosodott, hogy a lépés ellentétes volt hazánk stratégiai érdekeivel, ráadásul óriási veszteségeket okozott a magyar államnak az elmúlt 15-16 évben.

– A kormány alapvetően tárgyalások útján szeretné rendezni a kérdést, de azt is szem előtt kell tartanunk, hogy a repülőtér eladásakor született koncessziós szerződésben foglaltak betartása minden félre ugyanúgy vonatkozik. Ha ez nem valósul meg, és az üzemeltetők nem tudják biztosítani a repülőtér elvárt működését, akkor készek vagyunk ezen változtatni és ajánlatot tenni a helyzet rendezése érdekében

– közölte az állam céljaival kapcsolatban.

Szerinte a külföldi invesztorokkal szemben a magyar befektetőknek fontos hazánk központi repterének sikeres működtetése. Ez olyan fejlesztésekkel és innovációkkal érhető el, amelyek jelen állás szerint hiányoznak – hívta fel a figyelmet a miniszter.

Hangsúlyozta: az elsődleges cél az, hogy az állam ne csak szabályozóként vagy fejlesztési források gazdájaként legyen jelen, hanem mint tulajdonos is. – Így a repülőtérről elmondhatjuk majd: megfelelő kapcsolatai vannak, jól menedzselt, továbbá megvan a légikikötő és a helyi közösség közös érdeke. Ennek érdekében minden tőlünk telhetőt megteszünk a tárgyalóasztalnál – zárta az interjút Palkovics László.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.