Harminc éve utazhattunk először InterCity vonattal

Ma már naponta csaknem 250 InterCity-járat közlekedik az országban, miután az első szerelvény 1991. június 2-án elindult Budapestről Miskolcra. A MÁV az új IC+ személyvagonok forgalomba állásától további szolgáltatásjavulást vár, amivel a vasút versenyképes alternatívát jelenthet az egyéni, autós közlekedéssel szemben.

Magyar Nemzet
2021. 06. 05. 15:34
Utazás a retró IC-szerelvényen Fotó: MÁV
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Harminc évvel ezelőtt, 1991. június 2-án indult el Magyarországon az első InterCity (IC) vonat Budapestről Miskolcra, a távolsági szolgáltatás alapját jelentő járatokat ma már évente mintegy tízmillióan választják – hangzott el a jubileum alkalmából tartott sajtótájékoztatón Miskolcon, a Tiszai pályaudvaron, egy retró IC-szerelvény előtt.

Utazás a retró IC-szerelvényen
Fotók: MÁV

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a rendezvényen azt mondta: az eltelt évtizedekben számos vonalon indultak el az IC-vonatok, napjainkban ez a távolsági vasúti szolgáltatás jelentős szerepű, hiszen naponta csaknem 250 IC-vonat jár az országban. A távirati iroda tudósítása szerint kifejtette, hogy a vasúttársaság járműállományában több mint 350 IC-forgalomra alkalmas kocsi van, és évente több tucat ilyen vagont gyártat a MÁV. Az IC-kocsik többgenerációs fejlesztésen mentek keresztül az elmúlt harminc évben, a közelmúltban

elkezdték gyártatni az IC+ személyvagonokat is, amelyek a nyáron a Budapest–Keszthely között közlekedő IC-szerelvényeken jelennek majd meg először.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója beszél a miskolci Tiszai pályaudvaron tartott sajtótájékoztatón. Mögötte Csöbör Katalin és Kormányos László

Csöbör Katalin, Miskolc fideszes országgyűlési képviselője az eseményen azt hangsúlyozta: az elmúlt évtized vasúti és közúti fejlesztéseinek köszönhetően számos nagy cég telepedett le Miskolcon, fektetett be és foglalkoztatja dolgozók ezreit. Szerinte az új IC-kocsik forgalomba állítása is előremutató fejlesztés,

a MÁV olyan közlekedési alternatívát tud majd kínálni, aminek köszönhetően sokan a környezet- és utasbarát közlekedési lehetőséget részesítik majd előnyben.

Az új IC-kocsikról szólva Kormányos László, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgató-helyettese kifejtette, ezek a teljes keleti országrészben kör- és IC-járatokban közlekednek. A tavaszi menetrend-módosítás több vonalon előnyös változást hozott az utasoknak, az új vagonok forgalomba állításával a vasúttársaság célja pedig az, hogy a teljes IC-hálózaton kiszámítható és jó minőségű szolgáltatást kínáljon, versenyképes alternatívát nyújtva az egyéni közlekedéssel szemben.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.