Elon Musk gyakran nyilatkozik a Twitteren, időnként fontos dolgokról is, sőt esetenként részvények vagy épp kriptodevizák árfolyamát mozgatja meg üzeneteivel. Most azt említette meg, hogy kénytelen az autók árát emelni, elsősorban a nyersanyagok drágulása miatt. Kétségtelen, hogy a járvány nyomán előállt termelési és szállítási fennakadások következtében
az autóipar különösen nagy költségnövekedéssel néz szembe,
így a gyártóknak dönteniük kell, hogy árat emelnek, vagy a ráfordítások csökkentésével, a hatékonyság növelésével próbálják ellensúlyozni a folyamatot.
Musk már korábban is kiemelte a félvezetőhiányt mint árdrágító tényezőt, ez azonban közismerten sújtja a világ teljes autógyártását – a belső égésű autók gyártói is megszenvedik, miután az egyébként működési elvéből következően kevéssé hatékony és környezetszennyező motorok teljesítményét és károsanyag-kibocsátását elektronikus rendszer optimalizálja. A Tesla el tudta kerülni a nagyobb termeléskieséseket, ez azonban nyilván komolyabb költségvonzatot is jelentett. Ami azonban nagyon lényeges: a Tesla gyártása felfutóban van, tervezett későbbi éves termelésének még csak töredékét gyártja, miközben az autóiért jelentkező keresletet ki sem tudja még elégíteni.
A típus iránt a vásárlók részéről olyan bizalom alakult ki, mint a mobiltelefonok esetében az iPhone iránt, így
kisebb a vevők árérzékenysége, mint más márkáknál.
Ráadásul a Tesla az egyetlen cég a nagyobb nevek között, amely kizárólag elektromos autókat gyárt, ez további különlegesség sok vásárlónak. Így Elon Musk megteheti, hogy árat emel, akár rövid időn belül többször is, hisz hűséges és lelkes vásárlói ezt elnézik neki. Mindez persze addig lehetséges, amíg a gyártást fel nem futtatja a jelenlegi évi közel egymillió darabos szintről a hagyományos kocsik legnagyobb gyártóinál jellemző 5-10 milliós szintre, akkor ugyanis már meg kell céloznia az árérzékeny vevőket is, azaz akkor már tömegautót is kell gyártania.
Erre azonban valószínűleg néhány évig még várni kell, és addig sok minden történhet: mindenekelőtt a jelenlegi ellátási zavarok a járvány visszavonulásával megszűnnek, a normális termelési és szállítási viszonyok helyreállnak. Ami azonban ennél is fontosabb:
az elektromos autók árának hosszabb távú trendje csökkenő,