A közlekedési infrastruktúrafejlesztések jelentős szerepet tölthetnek be Magyarország határ menti területeinek gazdasági-társadalmi fejlődésében, az egykor természetes egységet képező térségek összekapcsolásában. A kormány friss döntése szerint idén és jövőre összesen 40,9 milliárd forinttal járul hozzá a Szeged–Röszke vasúti vonalszakasz felújításához, villamosításához.
A jelenleg hatvan kilométeres óránkénti sebességű közlekedésre alkalmas pályaszakaszon 80–120 kilométer per órával járhatnak majd a vonatok. A vonalat villamosítják, vonatbefolyásoló, távvezérlő és biztosítóberendezéseket telepítenek. Röszke állomás vágányhálózatát korszerűsítik, az új megállóhelyen, Szentmihálytelken is magasperon, esőbeállók, P+R és B+R parkolók épülnek.
A fejlesztés összekapcsolódik a szerbiai oldalon, Horgostól Szabadkáig zajló felújítással. A személyszállítás színvonala így érdemben javul Szeged és az észak-bácskai települések között.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium a napokban megjelent kormányhatározat szerint támogatási szerződést köt a MÁV-val a projekt megvalósításáról. A vasúttársaság korábban feltételes közbeszerzési eljárást folytatott le a kivitelezésre. A nyertes vállalkozóval aláírt szerződés a szükséges forrás rendelkezésre állásával hatályba lép. A tervezési és építési munkálatok várható időigénye 14 hónap, a fejlesztés így akár már jövőre befejeződhet. A megújuló vonalszakasz a vonatoknak kerülőutat biztosít a Budapest–Belgrád vasútvonal beruházás miatt Szabadka és Kiskunhalas között szükségessé váló teljes kizárásos vágányzár idejére.
Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: A Szeged és Hódmezővásárhely között új, átszállásmentes kapcsolatot teremtő innovatív vasútvillamos létrehozásával átfogó vasúti szolgáltatásfejlesztésbe kezdtünk a régióban. A vajdasági magyarok anyaországi kapcsolatait is szorosabbra fűző újabb beruházás e folyamat soron következő eleme. A röszkei vonal felújításával előrébb lépünk az egyébként is környezetkímélő vasút további zöldítésében. Általa 500 kilométer fölé növeljük a 2010 óta villamosított vonalak összes hosszát. A folytatásban az elsők között a Szombathely–Kőszeg, Debrecen–Balmazújváros és Balatonfüred–Tapolca szakaszokon válthatunk majd a tisztább elektromos vontatásra.