Sikeresen lezárultak a Volán Buszpark Kft. több mint félezer új autóbusz beszerzésére év elején kiírt közbeszerzési eljárásai. A fejlesztés részeként
Félelmetes hanyatlásba kezdett Németország
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.
Sikeresen lezárultak a Volán Buszpark Kft. több mint félezer új autóbusz beszerzésére év elején kiírt közbeszerzési eljárásai. A fejlesztés részeként
három autóbuszgyártó 503 környezetkímélő, dízelüzemű járművet szállít a Volánbusznak 2022 elejéig
– közölte lapunkkal a Volánbusz. A korszerű autóbuszok érkezése mérföldkő a Volánbusz 2018 óta tartó járműfiatalítási programjában, és az is fontos szempont, hogy a buszok túlnyomó többsége magyar gyárakban készült.
A győri Kravtex Kft. összesen 365 Credobus Econell 12 típusú szóló, alacsony belépésű autóbuszt ad át a közlekedési vállalatnak. A gazdaságosan üzemeltethető, 90 fő befogadóképességű buszokkal Pest megye kivételével az egész országban találkozhatnak az utasok. A debreceni ITE Bus & Truck Kft.-vel 88 dízelmotorral hajtott, Mercedes-Benz Reform 501 LE típusú, szóló, alacsony belépésű jármű szállítására vonatkozó szerződést kötöttek a felek. Az új buszok 75 személyesek, elsősorban Hajdú-Bihar, Fejér és Komárom-Esztergom megyében közlekednek majd. A beszerzési megállapodásban a Volvo Hungária Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 50 Volvo 8900 B6SC típusú, háromtengelyes, szóló, alacsony belépésű, nagy befogadóképességű, 95 utas szállítására alkalmas autóbuszt biztosít a megrendelőnek. Az ország nyugati és keleti régiójában húsz-húsz, a középsőben tíz jármű áll az utasok szolgálatába.
Valamennyi autóbusz légkondicionált, rendelkezik elektronikus utastájékoztatási rendszerrel, fedélzeti kamerarendszerrel, kerekesszék és babakocsi elhelyezésére kialakított speciális férőhellyel és a felszállást segítő rámpával, üléspáronként USB-csatlakozóval.
A járműveket a jelenleg érvényben lévő legszigorúbb, Euro 6 emissziós előírásoknak megfelelő dízelmotor hajtja.
– Az Európai Unióban a közösségi közlekedés Magyarországon részesül a legnagyobb mértékben a közlekedési munkamegosztásból, az utazások több mint 28 százalékával – közölte Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára. A Volánbusz 2021-ben összesen több mint 1600 busz beszerzésére indít közbeszerzéseket. A kormány célja a MÁV–Volán integrációval az, hogy az utasok érdekeit szem előtt tartva, igényeikhez igazodva elősegítse a közösségi közlekedés színvonalának emelését – mondta Juhász Roland állami vagyongazdálkodásért felelős államtitkár. Az integrációs folyamat eredményeként a társaság járműfiatalítási programja felgyorsult. Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, a jövő közlekedésének biztonságosabbá, zöldebbé és fenntarthatóbbá kell válnia. Pafféri Zoltán, a Volánbusz elnök-vezérigazgatója szerint
a most aláírt szerződések az elmúlt évtized legnagyobb autóbusz-beszerzését jelentik.
Az érkező 503 autóbusznak köszönhetően a Volánbusz mintegy 6200 darabos buszállományának átlagéletkora csaknem két évvel, 11 évre csökken, a szén-dioxid-kibocsátás pedig mintegy 720 tonnával lesz alacsonyabb.
nagysebességű vasúti hálózat
Elkerülhetetlen lépés Magyarország bekötése az európai nagysebességű vasúti hálózatba – mondta Mosóczi László államtitkár a visegrádi együttműködés országait összekötő Budapest–Varsó/Bécs nagysebességű vasút magyarországi szakaszáról tartott online konferencián. A következő évtizedben megépülő vasútvonalon Budapestről Bécsbe és Pozsonyba kevesebb mint két óra alatt, Prágába 3,5 óra alatt, Varsóba 5,5 óra alatt lehet majd eljutni – vázolta fel a terveket Mosóczi László. A részletes műszaki tervezés megkezdéséhez szükség van környezeti hatástanulmányra, továbbá ki kell dolgozni a nagysebességű vasút műszaki szabályozását. A környezetvédelmi munka elvégzésére az Európai Unió pályázatán csaknem kétmilliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyert pályázatával Magyarország.
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.
A gazdasági növekedést magasabb és hosszú ideig fenntartható pályára tudjuk állítani.
Ez történt a héten a gazdaságban.
A cél az, hogy a képződő hulladék a lehető legnagyobb arányban nyersanyagként hasznosuljon újra.
Baleset miatt áll az M5-ös
Félelem uralkodik Magdeburgban – exkluzívan nyilatkozott egy helyi magyar nő a lapunknak
Curtist nem akárkivel kapta le az ágyban a menyasszonya
A Tisza Párt elnöke szerint nem az illegális migráció az oka a Németországban történt terrorcselekménynek + videó
A tudósok feltárták a pontos dátumot, amikor a Föld népessége tömeges kihalás elé néz
Radnai Márk nyílt levele Magyar Péternek – A végén
Óriási tüntetés a magdeburgi támadás miatt Németországban + videó
Pénzbüntetést és megrovást kapott a DVTK sportigazgatója a szórakozóhelyi eset után
Napi humor: a dubaji csokihoz hasonlították Magyar Pétert
Irán sötétségbe borul
Oroszország hatalmas támadást indított
Szoboszlai összekulcsolt kezekkel aggódik a barátja miatt a szörnyű sérülés után + videó
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.
A gazdasági növekedést magasabb és hosszú ideig fenntartható pályára tudjuk állítani.
Ez történt a héten a gazdaságban.
A cél az, hogy a képződő hulladék a lehető legnagyobb arányban nyersanyagként hasznosuljon újra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.