Kevés a pilóta a Wizz Airnél

Nincsen elég képzett pilótája és légiutaskísérője, ezért a Wizz Air kénytelen kevesebb járatot üzemeltetni – tette közzé az egyik, főleg balkáni repülőtereket figyelő szakportál. Korábban a Wizz Air bejelentette, nagy arányú toborzásba kezd.

2021. 08. 17. 6:20
A magyar hátterű légitársaságnak az esetek majdnem felében nincs versenytársa az adott útvonalakon Fotó: Kurucz Árpád
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Wizz Air az egykori Jugoszlávia területén lévő számos célállomásán október elejéig-közepéig csökkenti a járatok gyakoriságát a rendelkezésre álló személyzet hiánya miatt – közölte az Exyuaviation.com

 

A légitársaság általában hetente egy járattal csökkenti a menetrendet, így számos útvonal csak heti egy járatot üzemeltet. 

A Wizz Air a személyzethiány problémáját azzal igyekszik orvosolni, hogy sürgős toborzó akciót indít Szkopjéban, Belgrádban, Szarajevóban és Tuzlában. A repülőgépek továbbra is rendelkezésre állnak, emiatt ezeket üzemeltetésre átadják olyan légitársaságoknak, mint a GetJet, a Titan Airways és a HiFly.

 

Szelfiző légikisasszonyok a Wizz Air uniformisában. Hirtelen megnőtt irántuk a kereslet                                                                                                                                                                 Fotó: Bors/Knap Zoltán

Szkopje, Belgrád, Szarajevó, Tuzla, Banja Luka, Split, Dubrovnik és Ohrid járatai egyaránt érintettek. Szkopjéból a légitársaság csökkenti a Barcelonába, Berlinbe, Koppenhágába, Göteborgba, Hannoverbe, Nürnbergbe, Skavstába, Vaxjoba és Turkuba tartó járatok gyakoriságát. Belgrádból Bázel, Heraklion, Larnaca és Santorini repülőterére megy kevesebb gép. Szarajevóból a légitársaság csökkenti a járatokat Beauvais-ba, és lemondta a londoni Luton-ba induló repülési terveit. Továbbá a fuvarozó csökkentette a gyakoriságot Tuzla és Baden-Baden, Memmingen és Bécs között. Csökkentették a Banja Lukából Eindhovenbe tartó járatok számát is.

 

A személyzethiány a koronavírus-járvány következménye. 

A Wizz Air tavaly számos légiutaskísérőt bocsátott el bázisain, beleértve a volt Jugoszláviát is. Ugyanakkor felmondási lehetőséget is kínált, amelynek a mértéke lényegesen nagyobb volt, mint a leépítéseké. Ennek oka az, hogy a Wizz Air személyzetének bére nagyrészt a fedélzeti értékesítésből és egyéb teljesítményhez kapcsolódó feladatokból származik, ezek a bevételek pedig 2020, valamint 2021 nagy részében alacsonyak lettek. Ennek eredményeként a személyzet tagjai csak az alapbért kapták, ami sokakat arra kényszerített, hogy máshol keressenek munkát.

Mint emlékezetes, augusztus elején jelentették be, hogy több ezer új pilótát keres a Wizz Air. 2030-ig 4600 első- és másodtiszttel tervezik bővíteni munkatársainak számát, és ehhez már el is indították az új kollégák toborzását. Annak érdekében, hogy a légitársaság újra a járvány előtti kapacitásán működjön, és megvalósítsa a 2021-es évre tervezett célkitűzéseit, idén már 150 új pilótát képzett ki, és ezt a számot több mint háromszáz további szakemberrel kívánja bővíteni az év végéig.

Cikkünk megjelenése után megkereste lapunkat a Wizz Air, és azt bizonygatták, hogy a fennakadások nem függnek össze a pilótahiánnyal. Mint írták: "légitársaságot július végén érintette a fedélzeti személyzet beosztásának problémája, ami néhány járat törléséhez vezetett, ez azonban már megoldódott. A légitársaság kijelenti, hogy az ügy nem áll összefüggésben a pilóták toborzásának kérdésével. "

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.