időjárás 2°C Natália 2022. december 9.
logo

Új Bajkál-alagút a konténervonatok gyorsításáért

Jámbor Gyula
2021.08.02. 11:20
Új Bajkál-alagút a konténervonatok gyorsításáért

Megkezdte működését a transzszibériai vasútvonal eddig szűk keresztmetszetnek tartott szakaszán a Bajkál-hegység második alagútja.

Az oroszországi Bajkál–Amur fővonalon a napokban tartották az ünnepélyes megnyitót, amelyet Vlagyimir Putyin orosz elnök online kísért figyelemmel.

A 6,6 kilométeres, egyvágányú alagút építése 2014 májusában kezdődöttés 2018 márciusában fejeződött be.

A munkát az SK Most végezte, az Oroszországi Vasutak (RZSD) rendelte meg a vasútvonal korszerűsítése érdekében – adta hírül az International Railway Journal.

Kínai konténervonatot kezelnek a BILK-ben. A legtöbb áru a transzszibériai vonalon érkezik Európába Fotó: Magyar Nemzet-archív

A meglévő egyvágányú alagút, amely 1985-ben nyílt meg, a Kína–Európa konténeres áruforgalom kitüntetett útvonala. A konténerek számának gyors növekedése miatt a vonatoknak gyakran várniuk kellett Delbichinda és Daban között.

Az alagút átadásával a Delbichina–Daban vonalszakasz kapacitása jelentősen, napi 17-ről 85 vonatra nő.

Az új alagút átmérője 8,3 méter, és 300 méter mélyen vezetik. A második alagutat 35 méterre fúrták az eredeti vágattól. Az alagút nyugati kapuja az Irkutszki régióban, a keleti pedig a Burjati Köztársaságban található. Mindkét bejáratnál zárható kapuk vannak, amelyek lehetővé teszik az állandó, kilenc Celsius-fokos hőmérséklet fenntartását. Az orosz közlekedési minisztérium és az RZSD 8,8 milliárd dollárt (több mint 2200 milliárd forintot) tervez felhasználni vasútfejlesztésekre 2019 és 2023 között.

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.