Élő közvetítés
Spanyolország
ÉLŐ
Németország

Újabb támogatásra számíthat a szőlő- és borágazat

További támogatást kérhetnek a járvány kezelésére a vendéglátásban és a borturizmusban érintett pincészetek.

Magyar Nemzet
2021. 08. 17. 11:25
Egészen különleges nedűket is meg lehet kóstolni Fotó: MTI/Turbéky Eszter
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vendéglátásban és borturizmusban érdekelt pincészetek támogatásáról, valamint az állami bormarketing program forrásainak jelentős megemeléséről döntött a kormány. A lépés célja, hogy a hazai szőlő- és borágazat könnyebben kezelje a koronavírus-járvány negatív hatásait – mondta Nagy István.

Az agrárminiszter hangsúlyozta, a koronavírus-járvány nem egyenlő mértékben sújtotta a borászatokat. Összességében a borkészletek elmaradnak mind a tavalyi szinttől, mind pedig a sokéves átlagtól, azonban egyes bortermelőknél így is nagyobb mennyiségben halmozódhattak fel borok. 

A segítség részeként a vendéglátásba beszállító és a borturizmusban érintett bortermelők részére nyújtott támogatást idén is igényelhetik az érintett pincészetek. Ehhez 1,5 milliárd forintos támogatási keretet nyújt a tárca. 

Az erről szóló miniszteri rendelet szeptember elején jelenik meg, a támogatást pedig októberben kell majd kérelmezni. Emellett az Agrárminisztérium a szüreti felkészülés keretében uniós forrásból lepárlási támogatást nyújt azon termelők részére, akik a járványügyi intézkedések miatt nehezebben tudták értékesíteni boraikat. A tárcavezető azt is elmondta, hogy 

a világjárvány következtében tovább élesedik a világ borpiacán tapasztalható verseny, ennek megfelelően Magyarországnak is fokoznia kell az állami bormarketing tevékenységét. 

Nagy István szerint kulcsfontosságú, hogy az általános, állami bormarketing program részére megfelelő nagyságú, dedikált források álljanak rendelkezésre. A program célja a magyarországi borfogyasztás mennyiségének stabilizálása, az exportált palackos borok árának emelkedése és értékének növekedése.

A következő öt évben éves szinten mintegy 800 millió forintos költségvetésből megvalósuló állami bormarketing program a magyar bor legfőbb célpiacait célozza meg. Idesorolható Magyarország, Közép-Európa, vagyis Németország és a visegrádi országok, Észak-Európa – Finnország, Norvégia és Svédország – valamint az Európai Unión kívül angolszász országok, az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és Kanada.

Az adminisztrációs terhek csökkentését és az ellenőrzések hatékonyságát növelő új borjogi szabályozás mellett fontosnak tartjuk a pénzügyi segítség biztosítását is az ágazat részére – tette hozzá Nagy István.

 

Borítókép: MTI/Turbéky Eszter

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.