Csak egy kattintásnyira az ingyenes segítség

Az év bármely szakában kellemetlenséget okoz, ha az online rendelt termék nem érkezik meg, vagy hamar meghibásodik. Nehézségeinket tetézheti, ha külföldi felületen vásároltunk, főleg, ha fontos, hogy a kiszemelt portékát időben, például karácsonyra át is adhassuk ajándékként. Amennyiben EU-n belüli webshopokkal adódik problémánk, érdemes lehet az Európai Fogyasztói Központ díjmentes közreműködését kérni.

Horváth Éva
2021. 11. 21. 15:30
Az EU-n kívüli – például kínai vagy amerikai – webshopok üzemeltetőinek egyelőre nem kötelező az erős ügyfél-hitelesítés biztosítása Szombathely fotó: Vas Népe / Unger Tamás UT Online vásárlás illusztráció. Fotó: Ungár Tamás Forrás: Vas Népe
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A békeidőben is két számjegyű éves bővülést produkáló digitális kereskedelem felfutását jelentősen felgyorsította a járványhelyzet. A hazai online és csomagküldő értékesítés tavaly múlta felül először az ezermilliárd forintot. A webshopok havi forgalma a legutóbbi tizenegy hónapból hétben haladta meg a korábban soha el nem ért százmilliárd forintot. 2021 vége újabb rekordot hozhat az elektronikus vásárlásokban – adott gyors helyzetjelentést közleményében az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). Mint utaltak rá, a fogyasztók az interneten böngészve könnyen köthetnek ki külföldi székhelyű webáruházakban, ahol a hazai kínálatban akár el sem érhető termékekre találhatnak rá. Ezért is fontos tisztában lenniük a határon túlról rendelés kockázataival, és ismerniük a probléma esetén rendelkezésre álló megoldásokat.

Az Európai Fogyasztói Központ (EFK) 29 európai ország – az uniós tagállamok mellett az Egyesült Királyság, Izland és Norvégia – vállalkozásaival szemben felmerülő, határon átnyúló panaszok esetén nyújt ingyenes szakmai segítséget és idegen nyelvű támogatást. 

Nehézségeinket tetézheti, ha külföldi felületen vásárolunk, és ha fontos, hogy a kiszemelt portékát időben, például karácsonyra meg is érkezzen    Fotó: BACHPEKARYMATE

Az EFK-hoz idén eddig 1110 panasz érkezett magyar fogyasztóktól az elektronikus kereskedelem témakörében. A megalapozott megkeresések közel kétharmada sikeresen rendeződik. A magyar EFK a külföldi társszervezetek közreműködésével egyebek mellett jótállási-szavatossági jogviták megoldásában, hibás vagy elmaradó teljesítések orvoslásában jár el eredményesen. Továbbá hathatósan lépnek fel a szándékos megtévesztésekkel szemben, több ügyfelet szabadítottak ki az úgynevezett előfizetői csapdákból. Telefonos és e-mailes elérhetőségeik a www.magyarefk.hu oldalon találhatók meg.

Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára a karácsony közeledtével várhatóan megsokasodó ügyek kapcsán előrebocsátotta: 

A minisztériumban működő EFK idén már több mint kétezer ügyben adott tanácsot a belföldi és határon átnyúló online vásárlásokkal kapcsolatban. Közreműködésüknek köszönhetően idén november közepéig 155 magyar vásárló kapott vissza összesen hatmillió forintot. 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.