A digitális juttatás lehet a legjobb megoldás a segélyezéseknél

A magyarok többsége szerint digitális megoldásokkal hatékonyabbá és az érintettek számára előnyösebbé tehető a segélyekre szorulók ellátása – derült ki abból a felmérésből, amelyet az Edenred Magyarország megbízásából készített a Kutatópont.

Horváth Éva
2021. 12. 19. 18:43
Budapest, 2015. május 9. Számológép, bankkártyák és bankjegyek a gazdasági, pénzügyi események, hírek illusztrálására. MTVA/Bizományosi: Faluldi Imre *************************** Kedves Felhasználó! Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítője vállalja a felelősséget. Fotó: Faluldi Imre
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sokakat érintő, mégis sajátos témában készült reprezentatív felmérés, ezer fő megkérdezésével idén nyáron, amelynek készítői azt igyekeztek feltérképezni, hogy mennyire hatékony a hazai segélyezések, támogatások kiutalási rendszere. A Kutatópont Műhely által megkérdezettek zöme támogatná, ha a szociális segélyezés kiegészülne úgynevezett feltölthető, digitális fizetésre alkalmas, kártyaformátumú utalványokkal, amelyekkel elsősorban hideg- és melegételt, gyógyszert, valamint ruhát és cipőt vásárolnának. 

Sokan fordítanák gyógyszerek vagy vitaminok vásárlására is a digitálisan kapott támogatást

A telefonos felmérés során a válaszadók 41 százaléka nyilatkozott úgy, hogy tájékozott a magyar szociális segélyezés működésével kapcsolatban, sőt majdnem ennyien azzal is tisztában vannak, hogy itthon a kormány és a helyi önkormányzatok együttesen kezelik a szociális segélyezési rendszert. Ugyanakkor többségük szerint a településeken működő segélyezés jobban működik, mint a központi. 

A kutatás adatai szerint a jelenleg rendelkezésre álló szociális támogatások közül legtöbben a családi pótlékot veszik igénybe (24 százalék), majd ezt követi – jócskán leszakadva a sorban – az időskorúak járadéka (három százalék), valamint a rokkantsági járadék (két százalék).

Az ok, amiért sokan inkább kártyaformátumú utalványt használnának a hagyományos papíralapú helyett az, hogy az előbbi kényelmesebb, egyszerűbb, gyorsabb és biztonságosabb megoldás. Emellett többségük számára az is könnyebbséget jelent, hogy a digitális megoldás esetén nincs visszajáró, nem kell különböző meghatározott címletekkel bajlódniuk, illetve arra sem szükséges figyelniük, hogy az utalvánnyal elérjenek egy bizonyos összeget, azaz elkerülik az esetlegesen felmerülő, felesleges kényszerköltést.

Arra a kérdésre, hogy használtak-e már valaha vásárlási vagy ajándékutalványt, a megkérdezettek elsöprő többsége, hozzávetőleg nyolcvan százaléka válaszolt igennel, közülük is a legtöbben (hatvan százalékuk) elsősorban hideg-, valamint melegételre fordították a rendelkezésükre álló összeget. Azok pedig, akik nem élelmiszert vásároltak, ruházatra és cipőre (31 százalék), illetve könyvre és újságra (21 százalék) költötték a juttatást.

Amennyiben megvalósulna az érintettek elvárása, és a szociális segélyezés kiegészülne vásárlási, illetve ajándékutalványokkal, a válaszadók legszívesebben ételre, ruhára és gyógyszerre költenének (66, 38, illetve 36 százalék) a kártyák segítségével. Sőt megcáfolva egy korábbi tévhitet, tízből kilenc válaszadó azt is elfogadná, ha dohánytermékeket, illetve alkoholt nem lehetne utalványokkal vásárolni.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.