Öt év alatt a jelenlegi négyszerese futhat a tisztán elektromos autókból a Jövő Mobilitása Szövetség szerint: az idei első tíz hónapban mintegy ötven százalékkal, 18 800-ra nőtt az elektromos autók állománya Magyarországon, míg az előrejelzés szerint
– 2022 végén már harmincezer,
– három éve múlva 75 ezer,
– 2026 végén pedig 125 ezer elektromos autó közlekedik majd a magyar utakon.
A szövetség szerint az elektromos közlekedési eszközök, főként az autók használatának legfőbb gátja a magas a vételár, a töltőpontok szűkössége és az alacsonyabb hatótáv volt 2020-ban. Mivel a felmérések szerint az emberek 52 százaléka még hagyományos autóval közlekedik, s csak 48 százalékuk elektromos eszközökkel, kerékpárral, közösségi közlekedéssel vagy gyalog, Pukler Gábor, a szövetség elnöke a következő év fontos feladatának tartja a mikromobilitás részarányának további növelését a városi közlekedésben, az elektromos eszközök hatótávjával kapcsolatos félelmek és tévhitek eloszlatását, valamint a közösségi közlekedés népszerűsítését a fiatalok körében.
A szövetség megemlítette a „last mile” (utolsó mérföld) megoldásokat is, vagyis amikor az úti cél utolsó szakaszában is rendelkezésre áll a fenntartható közlekedést segítő eszköz. Például az autó csomagtartójában lehet egy roller, amivel a csomagszállító az út végét teszi meg. Javaslatot fog tenni a szövetség az otthontöltés elszámolhatóságának a megoldására és a társasházi töltőtelepítés egyszerűsítésére.
Pukler Gábor elmondta azt is, hogy a négy-öt éve elsőként nagy számban üzembe helyezett elektromos autók most kezdenek megjelenni a használtautó-piacon, ami szintén sokkal elérhetőbbé teszi ezeket a gépkocsikat, amelyek árait az akkumulátor hatótávolsága határozza meg elsősorban, nem a gyártási év, vagy a megtett kilométerek. Hozzátette, Magyarországon egy autóval átlagosan hetven-nyolcvan kilométert tesznek meg, így a városi közlekedésben ma már az elektromos autó a legversenyképesebb megoldás. A szövetség számítása szerint száz kilométert feleannyi összegből lehet megtenni elektromos autóval, mint dízel- vagy benzines meghajtású kocsival. Ez a különbség tovább növelhető,