A magyarok 61 százaléka még soha nem vitt vissza olyan ajándékot, amely nem tetszett neki, vagy amelyet valamilyen okból nem tudott használni. A Pulzus kutatócég felmérésében mindössze a válaszadók két százaléka vallotta azt, hogy minden évben visszavisz valamit a kereskedőhöz, 15 százalékukkal néhány évente fordul elő ilyesmi. Szép számmal vannak továbbá azok (15 százalék), akik inkább továbbajándékozzák, ha nem tetszik nekik az ajándék – ez is kiderült a MediaMarkt megbízásából készített felmérésből.
A visszavétel lehetőségével inkább a férfiak élnek, a nők nagyobb részben vallották azt, hogy soha nem volt erre példa, továbbá az ő körükben nagyobb a tovább ajándékozás aránya is. A tapasztalatok ugyanakkor azt mutatják, hogy a visszavételtől nemigen szükséges tartani: a legtöbben (34 százalék) úgy válaszoltak, hogy minden gördülékeny és problémamentes volt.
Ami a kihívásokat illeti:
– a válaszadók nagyjából ötödével fordult elő, hogy nem volt meg a bizonylat (23 százalék),
– nem volt bontatlan a csomagolás (18 százalék),
– vagy kicsúszott a határidőből (16 százalék);
– a válaszadók harmada (33 százalék) pedig inkább a termék ellenértékének örült volna (33 százalék).
– A törvényi kötelezettségünk értelmében egyes esetekben csupán a vásárlást követő három napon belül kellene visszavennünk a terméket, mi ezt a lehetőséget több mint egy teljes hónapon át, január végéig biztosítjuk – jegyezte meg a kutatási adatok kapcsán Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezetője. A decemberben vásárolt termékek visszavitelére 2022. január 31-ig minden vásárlónak lehetősége van, amennyiben a termék csomagolása bontatlan, és megvan a vásárlást igazoló bizonylat.
Az online vásárlások esetén pedig törvény szerint mindenkit megillet a 14 napos elállási jog.
Ha pedig ajándékozóként el akarjuk kerülni a kellemetlen meglepetést, megfelelő megoldás lehet az ajándékkártya.
Borítókép: a budapesti Szent István téri Advent Bazilika (Fotó: MTVA/Bizományosi: Róka László)