Az Amazon, a világ legnagyobb online kiskereskedelmi cége olyan tömegű árut szállít évek óta, hogy megérte neki egész hajókat kibérelni, saját lízingelt repülőket működtetni, és saját konténereket gyártani, hogy kezelni tudja az igen bonyolult logisztikai kihívást.
Úgy tűnik, ez kifizetődő a cégnek, hisz a jelenlegi, meglehetősen elhúzódó szállítási, logisztikai válság, ami az ellátási láncok akadozását is okozza, alig érinti a céget.
Miközben más cégeknek hetekig kell várniuk, hogy áruikat egyáltalán be- vagy kipakolják, konténereket és kikötői munkásokat találjanak, addig az Amazon esetében mindez legfeljebb egy-két nappal tart tovább, mint normális esetben. A CNBC szerint Los Angeles kikötője előtt például 45 napot várakoznak a hajók, mielőtt egyáltalán bejutnak oda.
Az Amazon a rendelkezésére álló szállítógépek birtokában a helyzettől függően dönthet arról, mit szállítson hajóval és mit repülővel. Alapesetben a hajóval történő szállítás lényegesen olcsóbb, és ha nem szükséges gyorsan eljuttatni az árut a célpontra, rendszerint ezt választják. Most azonban sok esetben jobban megéri, ha minél több árut repülővel visznek, hisz ki lehet küszöbölni a hajózás jelenlegi logisztikai problémáit. Előfordul az is, hogy hajóval eljuttatják az ázsiai termékeket egy kevéssé frekventált amerikai kikötőbe, és onnan repülővel továbbviszik Los Angelesbe, így teljesen elkerülve a kikötői káoszt.