Az akvizíció értékét üzleti titokként kezelik a felek. A tranzakció az ilyenkor szokásos hatósági jóváhagyásokat követően, várhatóan az első negyedévben záródhat.
A Nexogen saját fejlesztésű innovációja akár több millió euróval csökkenti a vállalatok költségeit, jelentősen növelheti a flották kihasználtságát, és olyan égető iparági problémákra nyújt megoldást, mint a sofőrhiány kezelése, a károsanyag-kibocsátás mérséklése és az alacsony profitabilitás.
A legnagyobb európai fuvarozó cégek flottáinak útvonalait a Nexogen budapesti irodájában, magyar matematikusok és szoftverfejlesztők által létrehozott szoftverrel tervezik.
A céget Kovács András és Farkas Márk alapították, a vállalat megoldásai ma már a vezető holland és francia optimalizáló szoftvergyártók termékeit utasítják maguk mögé nyílt tendereken – írták.
A közlemény szerint az általános európai sofőrhiány, a szigorodó fenntarthatósági követelményeknek való megfelelés, a várakozási idők és az üresjáratok csökkentésének igénye, valamint a költségek jobb kontrollálása olyan igényeket teremt, amit csak digitalizációval lehet megoldani.
Kovács András, a Nexogen egyik alapítója a közlemény szerint elmondta: az akvizíció lezárulta után is ő, valamint tulajdonostársai, Farkas Márk, Jermann Ádám és Kemény Attila felelnek a vállalat irányításáért.
A Nexogen árbevétele 2019-ben 1,1 milliárd forint volt, 2020-ban 1,7 milliárdra nőtt.
A német Transporeon több mint 1200 alkalmazottat foglalkoztat, a világ egyik legnagyobb, dinamikusan növekvő, teherszállítási hálózatát hozta létre, amelyben jelenleg több mint 1300 szállítmányozót, 100 kiskereskedelmi láncot, valamint 130 ezer logisztikai szolgáltatót és fuvarozót számlál. A cég naponta 100 ezer szállítási feladat végrehajtásában vesz részt, amelyek 60 százaléka szárazföldön, 30 százaléka vízen, 10 százaléka légi úton valósul meg.
Mesterséges intelligencián és a gépi tanuláson alapuló automatizált rendszerükön keresztül nyújtott szolgáltatásaik felölelik a fuvarok intelligens tendereztetését, fuvarszerzést, a díjszabások kezelését, a szállítások ütemezését és valós idejű nyomon követését, valamint a fuvarelszámolást, a fizetést és az auditot.
A Transporeon székhelye a németországi Ulmban található, 7 regionális irodát tart fenn Európában, Oroszországban, Ázsiában és az Egyesült Államokban. Árbevétele az elmúlt években közel 20 százalékkal nőtt, 2020-ban meghaladta a 100 millió eurót.
Borítókép: illusztráció (Fotó: Pexels)