A Magyar Nemzeti Bank adatait feldolgozó cikk szerint az így okozott kár megközelíti az 503 millió forintot, ami a másfélszerese a 2020 harmadik negyedévében regisztráltnak.
A sikeres visszaélések aránya továbbra is elhanyagolható a teljes forgalomhoz képest – írja a Vg.hu a jegybankra hivatkozva.
A visszaélések közül az internetes vásárlásokhoz, a postai és telefonos megrendelésekhez kapcsolódó csalások a leggyakoribbak.
Figyelemre méltó azonban, hogy a netes tranzakcióhoz kapcsolódó csalások száma 30,6, az értéke 18,6 százalékkal visszaesett éves összevetésben, ami jelentős részben az erős ügyfélhitelesítés kötelezővé tételének lehet köszönhető
– olvasható a cikkben.
A portál rámutat: az adathalászattal és az azonosítók lopásával elkövetett visszaélések száma 78,8 százalékkal 867-re nőtt éves összevetésben, miközben az okozott kár több mint tízszeresére, 120 millió forint fölé ugrott.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pixabay)