A Bosch csoport célja, hogy
Budapest Kelet-Közép-Európa kutatás-fejlesztési központja legyen az elektromos és hibrid hajtásláncok fejlesztése révén
– mondta Szászi István. A cég vezetője szerint Magyarországon is folyamatosak voltak az elektromobilitással összefüggő fejlesztések és beruházások az elmúlt években. A vállalatcsoport a kiterjedt K+F tevékenység mellett elektromos hajtásrendszereket és az e-mobilitáshoz kapcsolódó alkatrészeket is gyárt miskolci, maklári és hatvani telephelyein. Budapesten a vállalat háromezer munkatársa dolgozik a jövő autóipari technológiáin, közülük több száz mérnök kifejezetten az elektromobilitással összefüggő fejlesztésekkel foglalkozik.
A vállalat most épülő új campusa az elektromobilitáshoz és az autonóm járművekhez köthető kutatás-fejlesztések újabb fontos helyszíne lesz. Olyan innovációs központ, amely többek között a magyar mérnökök tudását és ötleteit felkarolva járul hozzá a még biztonságosabb és fenntartható, zöld mobilitás megteremtéséhez. Az új létesítmény várhatóan 2022 második fél évében nyitja meg kapuit.
A Bosch Magyarországon
az ipari és az akadémiai szféra aktív együttműködésével folytatja fejlesztéseit, szorosan összekapcsolva az egyetemi alkalmazott kutatást és az ipari fejlesztéseket.
A vállalatcsoport 2021-ben több fontos, elektromobilitáshoz kapcsolódó fejlesztési projekten dolgozott. A miskolci Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. és a Miskolci Egyetem közös projektjében olyan új gyártási eljárás és alkatrész született, amely komoly előrelépést jelent a jövő gépjárműveinek megalkotásában.
A vállalat miskolci autóipari telephelye a K+F tevékenység mellett fontos gyártóközpontja is a Bosch elektromobilitási törekvéseinek. A cég újgenerációs termékei, például a fékrásegítő motor, illetve a menetstabilizátor a hibrid és elektromos meghajtású járművek nélkülözhetetlen alkatrészei. Az autóipari komponensek mellett a gyár fontos terméke az eBike-okhoz készülő elektromos hajtás is, amelyhez az akkumulátorokat a cégcsoport másik miskolci üzeme fejleszti és gyártja.
Borítókép: Autók műszerfalát szerelik össze a Bosch hatvani üzemében (Fotó: MTI/Komka Péter)