Hiány alakult ki a kereskedelemben az MGO néven ismert tengeri gázolajból az Amszterdam–Rotterdam–Antwerpen olajkereskedelmi központban – mondta Svend Molholt, a Monjasa Group üzemanyag-beszállító vezérigazgatója a Bloomberg hírügynökségnek. – A régióban nem állnak rendelkezésre megfelelő készletek – mondta Molholt.
Azok a hajók, amelyek korábban alacsony kéntartalmú dízelolajat, úgynevezett MGO-t tankoltak a balti térségben, az Oroszország–Ukrajna konfliktus kitörése óta egyre gyakrabban a holland–belga kikötőkbe mennek tankolni.
Mindez szűkíti a piacot, és hatással van Északnyugat-Európa többi részére.

A háború hatásai átgyűrűztek az energiapiacokon, sok vállalat kerüli az orosz olajat és hajókat. Ugyanakkor számos európai olajfinomító szezonális karbantartást végez, ami tovább gyengíti az üzemanyag-ellátást és növeli az árakat.
Az elmúlt hetekben Antwerpenben megugrott az alacsony kéntartalmú tengeri gázolaj ára,
amelyet általában az északnyugat-európai szállítmányozók használnak, hogy megfeleljenek a környezetvédelmi szabályoknak. Általános hiány van az MGO-ból és más, dízeltípusú üzemanyagokból. Az orosz olaj és olajtermékek beáramlása csökkent, ami hiányt okoz Északnyugat-Európában, és az árak emelkedtek – áll a Monjasa Group közleményében.
Az üzemanyag ellátást politikai szempontok is befolyásolják: a napokban kiderült, hogy a
holland dokkmunkások nem hajlandók kirakni egy orosz dízelszállítmányt Amszterdam kikötőjében.
A munkamegtagadás egy nappal azután történt, hogy a rotterdami kikötőben sem voltak hajlandók kezelni az orosz dízelolajat – tette közzé az Al Jazeera.com. A Sunny Liger 42 ezer tonnás tartályhajó a napokban Amszterdam mellett horgonyzott, miközben a hatóságok azon töprengtek, hogy beengedjék-e a holland város kikötőjébe. Az RTL Nieuws holland kereskedelmi híradó szerint a hajó kikötőbe vontatásáért felelős cég azt mondta, hogy visszautasítaná, ha erre kérnék, mert veszélyes helyzethez vezethet, ha a dokkmunkások megakadályoznák a hajó bejutását. Wopke Hoekstra holland külügyminiszter kijelentette, hogy az érvényes nemzetközi szabályok szerint a Sunny Ligernek nem lehet megtagadni a belépést egy holland kikötőbe. Eközben